اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۸۱ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد بیماری صعب‌العلاج دارند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: افزون بر چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد، ۸۱ هزار نفر دارای بیماری صعب‌العلاج هستند.

۸۱ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد بیماری صعب‌العلاج دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمرتضی بختیاری عصر امروز در آیین تقدیر از فعالان اشتغال و کارآفرینی به همراه رونمایی از طرح شتابا (شبکه توانمندسازی ایتام در بورس ایران) در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: پیشنهاد اجرای طرح شتابا از سوی استاندار سمنان ارائه و در هفته‌های گذشته طرح کارشناسی اجرای آن گذرانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های نوین برای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان به‌طور ویژه در دستور کار است و با حمایت از ایده‌های نو می‌توان رونق کسب‌وکار را برای اقشار کمتربرخوردار جامعه به ارمغان آورد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: حمایت استانداران،‌ نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، نمایندگان مجلس و دولتمردان در سال‌های گذشته در ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد بسیار قابل‌توجه بوده است.

بختیاری خاطرنشان کرد: همراهی بانک‌های عامل در اجرای طرح‌های مختلف کمیته امداد ارزنده و قابل تقدیر است و در کنار آن، به گفته مدیران یکی از خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها، مددجویان کمیته امداد هستند.

وی گفت: از ابتدای سال ۷۴ تا ۹۷ افزون بر ۷۰۰ هزار شغل در کشور از سوی کمیته امداد ایجاد شد که این روند ارزنده با تمام توان ادامه یابد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: افزون بر چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد، ۸۱ هزار نفر دارای بیماری صعب‌العلاج هستند.

بختیاری گفت: ۳۷۵ هزار دانش‌آموز و هزاران دانشجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که ۶ هزار دانش‌آموز و صدها دانشجو از نخبگان کشور به شمار می‌روند.

او گفت: بسیاری از نخبگان و مسؤولان کنونی کشور با حمایت‌های معنوی و مادی کمیته امداد به مسؤولیت و جایگاه رسیدند و همواره این عزیزان از این کمیته ارزشی به نیکی یاد می‌کنند.

درآمدزایی با کسب‌وکارهای نوین در کشور

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان هم گفت: ایده‌هایی نو که در رونق اقتصادی کشور مؤثر است باید فرهنگ‌سازی شود و افراد زیرپوشش کمیته امداد همواره از شخصیت‌های بااستعداد جامعه به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی و اقشار مردم در بعضی موارد مشاهده می‌شود که متناسب با بازار کار در جامعه پرورش نیافتند که این رویه نادرست نیازمند اصلاح و بازنگری است.

استاندار سمنان تصریح کرد: بازار سرمایه و رونق کسب‌وکار در این حوزه در قالب طرح شتابا فرصت مهم برای رونق اقتصادی و معیشت ایتام خواهد بود.

آشناگر تصریح کرد: طرح شتابا به‌صورت آزمایشی در استان سمنان اجرا می‌شود و در ادامه فعالیت، این طرح در دیگر استان‌های کشور هم در گام عملیاتی قرار می‌گیرد.

استاندار سمنان افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات بسیار ارزنده‌ای را به مردم ارائه داده است و محرومیت‌زدایی از دستاوردهای مهم این کمیته در دهه‌های گذشته بوده است.

وی گفت: رونق مشاغل خرد و خانگی در بین افراد کمتر برخوردار جامعه با تلاش و حمایت کمیته امداد بسیار ارزنده است.
آشناگر تصریح کرد: طرح شتابا گام مهم برای زیرپوشش قرار دادن ایتام است که در قالب بازار سرمایه این طرح در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

پرداخت بیش از ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد سمنان

محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: از تلاش‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان سمنان که در سال‌های گذشته برای اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین به خوش درخشیدند، نهایت قدردانی را دارم.

وی افزود: توانمندسازی محور اصلی کار کمیته امداد است و نگاه ما در ایجاد اشتغال، درآمدزایی صرف نیست؛ بلکه در کنار این موضوع باید به مقوله احیا و بازگرداندن امید به خانواده‌های نیازمند هم توجه کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ادامه داد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دارای ابعاد فنی و کاربردی است و از طریق منابع مختلف مانند تبصره ۱۶، روستایی و منابع داخلی بیش از ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان و مددجویان کمیته امداد استان در سال ۹۸ پرداخت شد.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه با پرداخت این میزان تسهیلات در سال گذشته برای دو هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی شد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده است که در سال جاری با کمک بانک‌های عامل استان افزون بر یک‌هزار و ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در استان برای اشتغال‌زایی پرداخت شود.

رونمایی از شبکه توانمندسازی ایتام در بورس

طرح توانمندسازی ایتام در بورس ایران (شتابا) با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور رونمایی شد.

پیشنهاد اجرای این طرح از سوی استاندار سمنان به هیأت دولت ارائه شد که با سپری شدن دیدگاه کارشناسی و تصویب کلیات آن در هیأت دولت، آیین رونمایی از این طرح امروز انجام شد.

اجرای این طرح در رونق کسب‌وکار و توانمندی سازی ایتام زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بسیار تأثیرگذار است و در گام اول بیش از یک هزار نفر از ایتام استان در این طرح شرکت می‌کنند.

سمنان از استان‌های نمونه در انجام این طرح انتخاب شد که بعد از مراحل مقدماتی، طرح شتابا در تمام نقاط کشور در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

توجه ایتام و مددجویان کمیته امداد با رونق کسب‌وکارهای نوین و بازار سرمایه در این طرح برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول