اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آمادگی سمنان برای میزبانی از ۱۲۷ هزار دانش‌آموز | ۱۰۲ برنامه ذیل سند تحول بنیادین آماده شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از آمادگی این استان برای میزبانی از ۱۲۷ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: ۱۰۲ برنامه ذیل سند تحول بنیادین در استان سمنان آماده شده است.

آمادگی سمنان برای میزبانی از ۱۲۷ هزار دانش‌آموز | ۱۰۲ برنامه ذیل سند تحول بنیادین آماده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد دستورانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، با اشاره به اینکه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ سال پیچیده‌تری نسبت به سال‌های قبل بود، اظهار کرد: در ۱۰۰ سال اخیر، نمونه‌ای مشابه بیماری کووید-۱۹ تجربه نشده بود و در استان سمنان، خوشبختانه در آغاز راه، تعطیلی مدارس به‌خوبی صورت گرفت و این اقدام به‌هنگام سبب شد تا انتشار ویروس کرونا در استان تا حدود زیادی کنترل شود.

او با اشاره به تعطیلی مدارس در استان سمنان از سوم اسفندماه سال گذشته گفت: این امر به کنترل شیوع ویروس کرونا در آن زمان کمک کرد؛ گرچه الآن سمنان جزو استان‌های دارای وضعیت قرمز است و امیدواریم هر چه سریع‌تر با تدابیر اندیشیده‌شده، انتشار این ویروس کنترل شود و به شرایط سفید بازگردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به نگرانی‌های والدین، دانش‌آموزان و دلسوزان نظام آموزش و پرورش نسبت به حفظ سلامت دانش‌آموزان و ارائه آموزش‌های لازم افزود: سال تحصیلی گذشته تعیین تکلیف و امتحانات نیز به‌خوبی برگزار شده است.

دستورانی ادامه داد: با درخواست آموزش و پرورش، تیم‌هایی از مراکز مسؤول از حوزه‌های امتحانی استان سمنان بازدید کردند و نظارت لازم را انجام دادند و تا در سلامت دانش‌آموزان دچار مشکل نشویم.

او افزود: بر اساس نتایج تحلیلی امتحانات خردادماه، شرایط استان سمنان نسبت به سال گذشته بهتر شده است؛ پارسال استان سمنان رتبه سوم را در کشور در این بخش به دست آورده بود که این رتبه امسال نیز حفظ شد و نمره روی ورقه دانش‌آموزان هم افزایش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: شهرستان دامغان بهترین نتیجه را در امتحانات خردادماه امسال کسب کرد و میانگین استان سمنان نیز از میانگین کشوری بالاتر بود.

دستورانی اضافه کرد: امتحانات شهریورماه نیز در حال برگزاری است و در مجموع یک هزار نفر در این امتحانات شرکت می‌کنند که تنها ۶۶۰ نفر آن دانش‌آموزان تجدیدی هستند و در هشت حوزه امتحان می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ با شعار «مهر شاد» برگزار می‌شود که این شعار به معنای مهارت‌آموزی، هدایت تحصیلی، رشد و بالندگی در بستر شبکه شاد است.

او ادامه داد: ۱۰۲ برنامه در استان سمنان مبتنی بر سند تحول بنیادین آماده و برش‌های شهرستانی نیز برای آن تهیه و به شهرستان‌ها ارسال شده است و در حال تهیه برش مدرسه‌ای هستیم.

دستورانی افزود: مدارس خود می‌توانند در قالب شوراهای مدارس و برنامه «بوم»، دو ساعت را در برنامه درسی دانش‌آموزان تعیین کنند.

او گفت: یک هزار و ۱۸۳ مدرسه برای سال تحصیلی آینده آماده شده است که دارای پنج هزار و ۹۰۶ کلاس درس خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در سال تحصیلی آینده، از ۱۲۷ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز به‌وسیله هشت هزار و ۴۵۰ نفر معلم میزبانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول