اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

درآمدزایی از طریق نیروگاه‌های خورشیدی خانگی/ حریم شهر شهمیرزاد تعیین تکلیف شود

استاندار سمنان با بیان اینکه ایجاد درآمد با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در این استان موردبحث و پیگیری قرار گیرد، گفت: طی یک ماه آینده وضع حریم شهر شهمیرزاد تعیین تکلیف شود.

درآمدزایی از طریق نیروگاه‌های خورشیدی خانگی/ حریم شهر شهمیرزاد تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: توسعه انرژی‌ها نو، جزو اولویت‌های هشت‌گانه اقتصادی برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۳۳۰ روز به‌طور متوسط آفتابی است که باید از این ظرفیت برای تولید برق و احداث نیروگاه‌های خورشیدی بهره گرفت، عنوان کرد: در سال‌های گذشته برای جذب سرمایه‌گذار در استان سمنان اقدام‌هایی انجام شد که تولید ۱۰ مگاوات برق با احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان‌های دامغان و سمنان در دستور کار است.

استاندار سمنان ادامه داد: برای اجرای این طرح، ارزآوری و مشکلاتی در واردات تجهیزات وجود دارد که امیدواریم با گشایش اقتصادی و توجه به توان داخلی برای رفع این چالش اقدام شود.

وی همچنین با بیان اینکه ورود دولت و دستگاه‌های اجرایی به این بحث، مشوق بسیار مطلوبی برای مردم نیز خواهد بود، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی که دارای ساختمان‌های مختلف هستند از محل اعتبارهای خودشان برای ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی اقدام‌های لازم را انجام دهند.

استاندار سمنان تأکید کرد: ایجاد درآمد با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی موردبحث و پیگیری قرار گیرد و از این ظرفیت می‌توان برای توسعه اقتصادی استان سمنان بهره گرفت.

مدیران نباید در قامت مشاوران طرح‌های عمرانی حاضر شوند 

آشناگر با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌هیچ‌عنوان حق ندارند تا در قامت مشاوران طرح‌های عمرانی حاضر شوند، افزود: طرح‌های عمرانی باید همراه با پیوست نظر تخصصی و کارشناسی مشاوران باشد و بدون این موارد، به‌هیچ‌عنوان موردتوجه، بررسی، رسیدگی و تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: نیاز است تا با برگزاری جلساتی مستمر و با حضور کارشناسان، ایرادات و آسیب‌های طرح‌ها شناسایی، اقدامات لازم کارشناسی انجام و در نهایت مطالعات تخصصی و جامع و کامل در خصوص طرح‌ها ارائه شود تا پس از آن، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مورد تصویب قرار گیرد.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه گسترش غیرکارشناسی و غیرضروری حریم شهرها به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست، گفت: حریم شهرها باید بر اساس نرخ رشد جمعیت شهری و همراه با توجیهات کارشناسی و مبتنی بر نظرات مشاوران طرح‌ها باشد.

آشناگر با بیان اینکه طی یک ماه آینده وضع حریم شهر شهمیرزاد و مباحث پیرامون طرح جامع تفصیلی این شهر، رسیدگی و تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: استدلال، نظر کارشناسی مشاوران، توجه به مسائل جمعیتی، گردشگری و سایر موارد از مؤلفه‌های لازم و اصلی به‌منظور تصویب حریم شهرها و طرح‌های جامع تفصیلی است.

در این جلسه در ارتباط با توسعه انرژی نو با تأکید بر تولید برق از طریق انرژی خورشیدی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و طی آیینی علیرضا شریفی‌نژاد، به‌عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان معرفی و از زحمات و تلاش‌های حشمت‌الله عسگری معاون سابق و حبیب‌الله خجسته‌پور، سرپرست این معاونت، تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول