اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مدیران برای خرید ماشین‌آلات موردنیاز شهرداری‌های سمنان همکاری کنند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: مدیران سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در جهت تأمین اعتبار خرید ماشین‌آلات موردنیاز شهرداری‌های استان سمنان همکاری کنند.

مدیران برای خرید ماشین‌آلات موردنیاز شهرداری‌های سمنان همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، راضیه شهاب ظهر امروز در سومین نشست کشوری مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور در سال ۹۹ به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: با حضور معاون عمران و توسعه وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در استان سمنان، همایش بزرگداشت روز شهرداری و دهیاری‌ها، افتتاح همزمان ۴۷ پروژه مربوط به شهرداری‌های استان و افتتاح بزرگ‌ترین شهرک بازیافت شهرداری سمنان انجام شد.

او ادامه داد: در خصوص اعتبارات ماده ۵۸، متأسفانه اعتبارهای ابلاغی بسیار کم و محدود بوده و با توجه به افزایش هزینه‌ها، تکمیل پروژه را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: با عنایت به اینکه امروز شهرداری‌ها با مسائل و مشکلات مالی و محدودیت‌های درآمدی مواجه هستند، عملاً این اعتبارات به سمت هزینه‌های جاری سوق داده می‌شود.

شهاب بیان کرد: رئیس‌جمهوری در جلسه برنامه‌ریزی و تلاش ملی برای تحقق شعار سال با استانداران سراسر کشور تأکید داشت که یک پروژه شاخص و مهم که تکمیل و بهره‌برداری از آن تا پایان دولت امکان‌پذیر است، برای هر شهر پیشنهاد شود.

او اضافه کرد: تقاضا داریم تا به این منظور و تحقق این امر، تأمین اعتبارهای لازم برای معرفی پروژه، تکمیل و بهره‌برداری آن تا پایان دولت، از سوی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور اختصاص یابد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: همچنین در بحث شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته، شهرستان میامی در استان سمنان به این منظور انتخاب، مطالعات و اقدامات انجام و پروژه‌های شهری در این خصوص معرفی، تدوین و نهایی شده‌اند.

شهاب بیان کرد: از مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری و رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور به‌منظور بازدید از شهرستان میامی و پروژه‌های در نظر گرفته شده، دعوت می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین تأکید می‌شود تا مدیران سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در جهت تأمین اعتبار خرید ماشین‌آلات موردنیاز شهرداری‌های استان سمنان بر اساس تفاهم‌نامه تنظیمی دوجانبه استاندار سمنان با ریاست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

در سومین نشست کشوری مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های کشور، تشریح دستورالعمل ابلاغی توزیع اعتبارات موضوع ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد، بررسی پیشنهاد‌های دبیران مناطق بر اساس نشست فصل بهار و معرفی پروژه‌های مشارکت با بنیاد علوی بررسی شد.

بنیاد علوی در شهرهای کشور در بحث ایجاد اشتغال پایدار ورود جدی داشته و پروژه‌های مطلوبی نیز در حال اجراست.

پروژه‌هایی در قالب زیباسازی منظر شهری، نیازمندی‌های خدمات شهری، اصلاح فیزیکی معابر و سایر موارد از جمله حوزه‌هایی است که توسط این بنیاد دنبال شده و پروژه‌های مطلوبی نیز در حال انجام است.

اعلام آمادگی بنیاد علوی برای همکاری و مشارکت با شهرداری‌های کشور در حوزه ساماندهی حمل و نقل شهری، آموزش و زیباسازی فضای شهری و تأکید این بنیاد بر اجرای پروژه‌های اشتغال‌زا برای جلوگیری از موج مهاجرت مردم از روستاها و شهرهای کوچک به کلان‌شهرها هم انجام شد.

تاکنون بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی بنیاد علوی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی و مولد اشتغال پایدار در شهرهای کشور در نظر گرفته و هزینه شده است.

انتهای پیام/74004/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول