اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رفع مشکلات زیرساختی مناطق روستایی سمنان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: رفع مشکلات زیرساختی در مناطق روستایی استان به‌طور ویژه پیگیری می‌شود.

رفع مشکلات زیرساختی مناطق روستایی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان عصر امروز در جلسه بسیج سازندگی استان سمنان در سالن اجتماعات ساختمان معاونت عمرانی استانداری اظهار کرد: در سال‌های گذشته اقدام‌های عمرانی و زیرساختی بسیار مطلوبی با تلاش دستگاه‌های اجرایی، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق روستایی استان سمنان انجام شد.

وی اضافه کرد: بسیج در سال‌های گذشته برای اجرای طرح محرومیت‌زدایی در روستاهای استان اقدامات بسیار قابل توجه انجام داد که از خدمات ارزنده بسیجیان قدردانی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: در استان سمنان ۳۰۸ روستا وجود دارد که از این تعداد، ۱۲۴ روستا در ضریب محرومیت ۶، هفت و هشت قرار دارند که بر اساس آمار، بیشترین روستاهای با ضریب محرومیت مذکور در شهرستان‌های شاهرود و میامی وجود دارد.

صمیمیان افزود: رفع مشکلات زیرساختی در مناطق روستایی استان به‌طور ویژه پیگیری می‌شود و در سال‌های گذشته استانداری سمنان اقدام‌های خوبی برای گره‌گشایی از مشکلات اهالی روستاهای استان انجام داده است.

در این جلسه مطرح شد که در سال‌های گذشته بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان ازجمله سازمان جهاد کشاورزی در کنار بسیج برای گره‌گشایی از مشکلات مناطق روستایی و محروم اقدام کردند و این سازمان با همیاری بسیج برای ساخت طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی ازجمله استخرهای ذخیره آب روستایی در سال‌های گذشته خوش درخشیده است.

همچنین مطرح شد که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با تدوین برنامه‌های جامع، ساخت طرح‌های عمرانی در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان را به بسیج سازندگی واگذار کنند و با توجه به اینکه بیشتر اعتبارات عمرانی در چارچوب اسناد تعریف شده، این امر در افزایش همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با بسیج برای اجرای طرح‌های عمرانی مشترک بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول