اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت کمک مؤمنانه در شاهرود/ بسیج عمومی برای یاری‌رسانی به نیازمندان+ تصاویر

رزمایش «کمک مؤمنانه» این روزها در شهرستان شاهرود وارد مرحله جدیدی شده؛ بسیج عمومی برای یاری‌رسانی به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا نویددهنده اقدامات مطلوبی است.

روایت کمک مؤمنانه در شاهرود/ بسیج عمومی برای یاری‌رسانی به نیازمندان+ تصاویر

خبرگزاری فارس شاهرود- گروه اجتماعی: اجرای رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» که با توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، قبل از ماه مبارک رمضان در سراسر کشورمان و شهرستان شاهرود آغاز شده بود، این بار وارد مرحله تازه‌ای می‌شود.

هماهنگی‌ها برای مرحله جدید رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در شهرستان شاهرود، در قالب جلسه‌ای به میزبانی فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود در روزهای اخیر انجام شد و دستگاه‌های متولی به ارائه گزارش پرداخته و بر آمادگی در راستای مرحله دوم این رزمایش تأکید کردند.

به محرومان جهیزیه می‌دهیم

محمد بلوچی، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود در این زمینه، با اشاره به برنامه‌های این نهاد در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه اظهار کرد: کمیته امداد سه برنامه در دهه ولایت دارد که اهدای ۱۴ سرویس جهیزیه در روز سه‌شنبه ۳۱ تیرماه صورت می‌گیرد.

او گفت: در قالب یک کاروان با همکاری اداره ورزش و جوانان و ستاد جهیزیه شهرستان شاهرود، این بسته‌ها به خانواده‌های نیازمند شاهرود اهدا می‌شود و در طول سال در شهرستان ۷۰ تا ۱۰۰ سرویس جهیزیه را اهدا می‌کنیم.

بلوچی افزود: در عید قربان هم برنامه قربانی را داریم که سال گذشته، ۲۰۰ رأس گوسفند را قربانی کردیم و در مراکز نیکوکاری، امداد محله و کانون‌های خادمیاری رضوی به نیازمندان رسید و امسال هم ۲۶۱ گوسفند در کشتارگاه شاهرود ذبح و با کمک دستگاه‌های اجرایی شهرستان با همکاری ستاد و در شهرستان توزیع خواهد شد.

نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود به برنامه شب عید غدیر و کمک به سادات نیازمند و خانواده‌های آنان اشاره کرد و گفت: کار جمع‌آوری زکات در طرود از هفته قبل آغاز شده و تاکنون ۲۰ رأس گوسفند جمع‌آوری شده است که در قالب این رزمایش ذبح و توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از خانواده‌های نیازمند تحت حمایت این نهاد بر توجه ویژه به این خانواده در مرحله دوم رزمایش تصریح کرد.

نیازمندان گوشت قربانی می‌گیرند

مرتضی احمدیان، مسؤول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود بیان کرد: کارهای خوبی در حال انجام است و ۳۰ نوع خدمت از سوی دفتر آستان قدس رضوی ارائه می‌شود و در بحث درمان و مشاوره‌های حقوقی و خانواده در حال فعالیت هستیم.

او افزود: پخت غذا به همت کانون‌های خادمیاری محلات به‌صورت هفتگی در حال اجراست و حدود سه تا چهار هزار پرس غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به قربانی و پخت غذا در دهه ولایت با همکاری کمیته امداد گفت: در سال گذشته ۳۴۵ رأس گوسفند قربانی کردیم و امسال هم ذیل این ستاد این فعالیت‌ها و طبخ و توزیع غذا را انجام خواهیم داد.

ماسک و دستکش به مراکز توان‌بخشی رسید

مسعود جهانسیر، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود نیز با اشاره به فعالیت‌های این اداره در مرحله اول رزمایش گفت: در مرحله اول رزمایش مواسات، ۵۰۰ بسته معیشتی و پک بهداشتی توسط اورژانس اجتماعی بین مددجویان بهزیستی توزیع شد و ۱۵۰ بسته معیشتی هم توسط سپاه به مددجویان تخصیص یافت که در استان سمنان فقط شهرستان شاهرود نسبت به انجام آن اهتمام ورزید.

وی با اشاره به وجود سه هزار و 315 معلول در شهرستان شاهرود، بر لزوم حمایت از این جامعه در این مرحله تأکید کرد و افزود: از طرف خیران، ماسک و دستکش به مراکز توان‌بخشی اهدا و در مرحله دوم، برای مراکز نگهداری تهیه وام قرض‌الحسنه و همچنین مددجویان آسیب از کرونا برای اجاره و ودیعه مسکن نیاز است؛ هر چند که خود سازمان و بنیاد مستضعفان تسهیلاتی را در نظر گرفتند اما باید کمک شود.

وی از ارائه خدمات مراکز مشاوره و اورژانس اجتماعی در شهرک‌ها و محلات خبر داد که این‌ها مستمراً ادامه دارد و در کنار این رزمایش حضور خواهد داشت.

خلاقیت در کمک‌رسانی به نیازمندان

بر اساس گفته‌های مسؤولان، رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در گام بعدی در شهرستان شاهرود با رویکردهای جدیدی برگزار می‌شود که بسیار قابل توجه است.

مسؤولان با تأکید بر لزوم توجه به خلاقیت در کمک‌رسانی به نیازمندان، بر اجرای مرحله دوم رزمایش و خدمات‌رسانی به مردم با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی تأکید می‌کنند.

انتهای پیام/74036/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول