اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نیمی از درختان زردآلوی سرخه دچار سرمازدگی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: متأسفانه امسال به علت سرمای بهاره در فروردین و اردیبهشت‌ماه، حدود نیمی از درختان زردآلوی شهرستان دچار سرمازدگی شد و باری نداشت.

نیمی از درختان زردآلوی سرخه دچار سرمازدگی شد

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه، در خصوص میزان برداشت زردآلو در این شهرستان اظهار کرد: سطح زمین‌های زیر کشت زردآلو در شهرستان سرخه، 67 هکتار و از این میزان، 47 هکتار بارور و 20 هکتار غیربارور است.

وی با اشاره به اینکه میانگین عملکرد زردآلو در شهرستان سرخه 13 تن در هکتار است، گفت: متأسفانه امسال به علت سرمای بهاره در فروردین و اردیبهشت‌ماه، حدود نیمی از زردآلوهای شهرستان دچار سرمازدگی شد و در سال جدید باری نداشت؛ در حالی که در سال گذشته سطح تولید برای کشاورزان راضی‌کننده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با بیان اینکه چند نوع زردآلو در شهرستان تولید می‌شود، بیان کرد: ارقام زردآلویی که در شهرستان سرخه تولید می‌شود، قوامی، جهانگیری، رجبعلی، قیسی، شکرپاره و شاهرودی بوده؛ ولی هنوز به مرحله صادرات نرسیده است.

سعیدی گفت: در برخی مناطق شمالی شهرستان سرخه همچون ایج، جوین و امامزاده عبدالله به تولید خشکبار به‌صورت سنتی اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/2568/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول