اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمک مؤمنانه/ از ورود موقوفات به صحنه تا یک پیشنهاد ویژه

ورود موقوفات به صحنه یاری نیازمندان و تقویت برنامه‌های «کمک مؤمنانه» اقدامی فرخنده است؛ یک پیشنهاد ویژه از سوی قرارگاه مردمی یحیی ابن موسی الکاظم (ع) سمنان هم این بسته را کامل می‌کند.

کمک مؤمنانه/ از ورود موقوفات به صحنه تا یک پیشنهاد ویژه

خبرگزاری فارس سمنان- راحله مزینانی: کاربرد واژه‌هایی نظیر «کمک به فقرا»، «انفاق» و «مواسات» در آیات قرآن کریم و احادیث اسلامی و روایاتی که به دست ما رسیده، آن‌قدر زیاد است که مجالی برای بحث بر سر اهمیت توجه به این امور باقی نمی‌گذارد.

همدلی این روزهای ما گاهی در سهیم کردن دیگران با خود در بهره‌گیری از مواهب زندگی و امکانات مادی و گاهی در قدم‌های مهربانانه برای رفع حاجات و مشکلات مردم صحنه‌هایی زیبایی را خلق کرده که برای همیشه جاودان خواهد ماند.

کمک مؤمنانه و مواسات که از روزهای قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان به شکل ویژه‌تری مورد عنایت قرار گرفته، در حقیقت نمود مهم فرهنگ اسلام در جهت کاهش فاصله‌های رایج بین مردم محسوب می‌شود و استان سمنان هم کم شاهد این صحنه نبوده است.

توزیع ۷۰۰ پرس غذا از محل موقوفات آرادان

رئیس هیأت امنای آستان مطهر امامزاده شاه نظر (ع) آرادان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، 700 پرس غذای گرم از محل درآمد موقوفه مشهدی حسینقلی اصانلو و موقوفات تکیه آرادان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

حسین شریفی اظهار کرد: آستان مطهر امامزاده شاه نظر (ع) آرادان به‌عنوان بقعه شاخص و قطب فرهنگی شهرستان آرادان مطرح است.

وی افزود: در طول سال و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی مختلفی در آستان مطهر این امامزاده برگزار می‌شود.

رئیس هیأت امنای آستان مطهر امامزاده شاه نظر (ع) آرادان تصریح کرد: در حال حاضر و به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های حضوری آستان مطهر این امامزاده هم مانند سایر امامزادگان استان برگزار نمی‌شود.

وی عنوان کرد: با وجود تعطیلی موقت آستان مطهر این امامزاده، ولی خدمات‌رسانی توسط هیأت امنا به مردم ادامه دارد و در چند مرحله نسبت به تهیه بسته‌های ارزاق با مشارکت حسینیه آرادان و کمک‌های خیران تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

یک پیشنهاد ویژه

قرارگاه مردمی یحیی ابن موسی الکاظم (ع) شهرستان سمنان نیز یک پیشنهاد ویژه به مردم داده است. این قرارگاه از مردم خواسته تا با صدقه اول ماه در رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه شرکت کنند.

آیت‌الله بهجت هم فرموده که «بلا، با صدقه رفع می‌شود؛ اگرچه محکمِ محکم شده باشد. نه اینکه فقط روایت است که صدقه، دافع بلی‌ات است؛ نخیر، درایت هم هست. می‌دانیم که از لطف و احسان است که شارع فرموده که إِسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَه (روزی را با صدقه نازل کنید)».

با توجه برگزاری رزمایش مواسات و همدلی در این روزها، شهروندان می‌توانند صدقه اول ماه خود را از این طریق هدیه دهند تا در ثواب و برکات آن سهیم شوند.

با صدقات جمع‌آوری‌شده به نیت سلامتی امام زمان (عج) و شفای همه بیماران به‌خصوص مبتلایان به کرونا، بسته‌های معیشتی تهیه خواهد شد و بین نیازمندان و کسانی که در این شرایط حقیقتاً زندگی‌شان به‌سختی قابل گذران است و نمی‌توانند زندگی معمولی خودشان را اداره کنند، توزیع خواهد شد.

توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی در سمنان

امین موقوفات مسجد الزهرا (س) سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: به همت هیأت ‌امنای مسجد الزهرا (س)، 150 بسته معیشتی تهیه و بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

سیدهادی سیادت‌پور گفت: در راستای عملیاتی کردن منویات رهبری معظم انقلاب مبنی بر مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه و در راستای اجرای طرح ضیافت همدلی در ایام ولادت امام حسن (ع)، تعداد 150 سبد کالا به همراه بسته فرهنگی تهیه و بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

وی افزود: ارزش هر یک از این بسته‌ها حدود چهار میلیون ریال بوده و درمجموع 600 میلیون ریال برای تهیه این بسته‌ها هزینه شده است.

امین موقوفات مسجد الزهرا (س) سمنان تصریح کرد: این اقدام به همت هیأت ‌امنای مسجد و با کمک و مشارکت شورای فرهنگی و شبکه نیکوکاری مسجد الزهرا (س) شهر سمنان انجام شده است.

گوشی یا تبلت بدون استفاده خود را هدیه دهید

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان نیز خواسته است تا در روزهای نبرد با کرونا، حلاوت تحصیل را به دانش آموزان نیازمند هدیه دهیم.

مردم می‌توانند با اهدای گوشی یا تبلت بدون استفاده خود به دفتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان و واریز وجوه نقدی به شماره کارت 5859837006366724 به نام اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان در این امر خداپسندانه شریک شوند.

 توزیع افطاری و اطعام در سمنان

تهیه و توزیع افطاری و اطعام نیز به همت شورای محله اسلامی، پایگاه بسیج و مرکز نیکوکاری پیامبر اعظم (ص) با همکاری پویش همسفره سمنان و پایگاه بسیج اسراء خواهران ادامه دارد.

تهیه و توزیع ۲۵۲ پک کامل افطاری و اطعام، تهیه و توزیع ۲۰۰ پرس اطعام، اهدای ۲۰ کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی در بسته‌های اطعام به قید قرعه، تهیه و توزیع ۲۰۰ ظرف یک کیلویی حلیم و تهیه و توزیع ۲۵۰ بسته کیک میلاد امام حسن مجتبی (ع) در این راستا انجام می‌شود.

اگر یاریگری می‌کردید، نیازمند نمی‌شدید

رهبر معظم انقلاب در سخنان روزهای اخیر خود فرمودند که «این رزمایش عمومی به معنای واقعی کلمه یک کار اسلامی و خدایی بود، ای‌کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی روایت کنند این جهاد عظیم و عمومی را، هم در گفتار و هم در نوشتار و هم در کارهای هنری و نمایش‌ها و پدیده‌های هنری» و این نشان می‌دهد روایت رزمایش «کمک مؤمنانه» تا چه اندازه اهمیت دارد.

تبیین آثار و برکات مادی و معنوی مواسات و همدلی از اهم اموری است که این روزها باید انجام شود و از نگاه احادیث اسلامی، مواسات مالی موجب بقای محبت و پیوند برادری، برکت یافتن مال و زیاد شدن روزی می‌شود.

برجسته‌ترین اثر مادی این قبیل اقدامات، ریشه کن شدن فقر و نیاز از جامعه بشری است؛ چنان که امام باقر (ع) می‌فرمایند «أما لَو فَعَلتُم مَا احتَجتُم» یعنی «اگر یاریگری می‌کردید، نیازمند نمی‌شدید».

انتهای پیام/74003/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول