اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رزمایش «کمک مؤمنانه» در سمنان/ از قرضِ حسنه تا پیشگامی مدافعان سلامت

رزمایش «کمک مؤمنانه» در استان سمنان با صحنه‌های زیبایی از اعطای ۳۰۰ وام قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگان کرونا تا پیشگامی مدافعان سلامت در بیمارستان کوثر همراه بود.

رزمایش «کمک مؤمنانه» در سمنان/ از قرضِ حسنه تا پیشگامی مدافعان سلامت

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند «طوبی لِمَن أحسَن إلَی الِعبادِ و تَزَوَّدَ لِلمَعادِ» که معنای فارسی آن، می‌شود: «خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد».

این حدیث گرچه کوتاه اما پرمغز و پرمعناست؛ امیرالمؤمنین (ع) برای فردی که به دیگران نیکی کرده و به همنوعان خود کمک و یاری می‌دهد، از عبارت «خوشا به حال او» استفاده می‌فرمایند و این نشان می‌دهد کمک به دیگران در آموزه‌های دینی تا چه اندازه مورد عنایت و توجه قرار گرفته است.

از طرفی، از جمله مفاهیم ارزشمندی که در قرآن کریم به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است و این روزها شاهد اوج همدلی، احسان، نیکی و همراهی مردم کشورمان در قالب رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» هستیم که در استان سمنان نیز به‌خوبی جریان دارد.

اعطای ۳۰۰ وام قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگان کرونا

جانشین فرمانده رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شاهرود از اعطای ۳۰۰ وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون ریالی به آسیب‌دیدگان از کرونا در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود، با بیان اینکه بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب و به دنبال تشکیل ستاد مردمی شهرستان شاهرود و با تغییر روش و محوریت مساجد در محلات و پایگاه‌های بسیج، امامان جماعت و هیأت امنای مساجد هم پای کار آمدند و در حال تلاش هستند.

وی بیان کرد: نقش مؤثر ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در قرارگاه‌های محله‌ای در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بسیار ارزنده است.

جانشین فرمانده رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شاهرود افزود: هماهنگی و همدلی بین همه دستگاه‌ها، ادارات و گروه‌های مردمی بسیار عالی است و جلسات روزانه برگزار می‌شود و قرارگاه‌های محله‌ای نیز جلسات متعددی دارند.

نظری با ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه مواسات و کمک مؤمنانه در شهرستان شاهرود گفت: تاکنون سه هزار بسته معیشتی به ارزش ۶ میلیارد ریال به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهرود بین نیازمندان توزیع شده است.

وی بیان کرد: چهار هزار و 80 بسته معیشتی توسط نیروهای مردمی و پایگاه‌های بسیج تقسیم شده و ۸۰۰ بسته معیشتی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهرود به تاکسی‌داران آسیب‌دیده از کرونا، ۲۰۰ بسته معیشتی به کارگران فصلی و دو هزار بسته معیشتی نیز به مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان شاهرود اهدا شده است.

تشکیل بانک اطلاعاتی نیازمندان در شاهرود

جانشین فرمانده رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شاهرود افزود: کار شناسایی و جمع‌آوری بانک اطلاعاتی نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در این شهرستان در حال انجام است.

نظری به اقدامات سایر شهرهای شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: ۲۵۰ بسته معیشتی در بسطام، ۳۵۰ بسته معیشتی در کلاته‌خیج، ۲۰۰ بسته معیشتی در بیارجمند و ۲۵۰ بسته معیشتی در مجن در راستای رزمایش تهیه و توزیع شده است.

وی با اشاره به اعطای ۳۰۰ وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون ریالی از طرف صندوق قرض‌الحسنه به نیازمندان افزود: مجمع علمای شهرستان شاهرود در راستای این رزمایش و ماه مبارک رمضان برپا و توجیهات لازم در رابطه با این رزمایش انجام شده است.

جانشین فرمانده رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شاهرود بر لزوم تمرکززدایی کمک‌های استانی در راستای این رزمایش و دیده شدن تمام نقاط استان و بهره‌مندی همه نیازمندان استان تأکید کرد.

وحدتی مثال‌زدنی در استان

محمدحسن پیرچه، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان گفت: قرارگاهی بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه در شهرستان‌ها تشکیل شده است.

پیرچه با اشاره به اینکه در استان سمنان وفاق و وحدت خوبی ایجاد شده است، گفت: فرهنگ مواسات باید در مردم نهادینه شود؛ به‌طوری‌که دیگر فقیری در جامعه اسلامی باقی نماند.

وی ضمن تشکر از کمک‌های مردم مهدی‌شهر اظهار کرد: مردم شهرستان مهدی‌شهر کمک‌های خوبی در تمام عرصه‌ها داشتند و در این راستا نیز کمک‌های خوبی را ارائه خواهند کرد.

همت انجمن توسعه و آبادانی مهدی‌شهر

فرماندار مهدی‌شهر هم به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در استان سمنان اشاره و بیان کرد: انجمن توسعه و آبادانی مهدی‌شهر ازجمله سازمان‌های مردم نهادی محسوب می‌شود که فراتر از وظیفه ذاتی خود عمل کرده است.

عبدالرضا میقانی گفت: راز و نیاز در مساجد شهرستان تعطیل نشده است؛ بلکه به‌صورت حرکت‌های زیباتر و عملی‌تر تبلور پیدا کرده است.

کمک مؤمنانه در بیمارستان کوثر

محمدتقی فتحعلیان، جانشین بسیج جامعه پزشکی بیمارستان کوثر سمنان هم گفت: با برنامه‌ریزی بسیج جامعه پزشکی بیمارستان کوثر (بیمارستان اصلی درمان بیماران کرونایی سمنان)، کادر درمانی فداکار و خستگی‌ناپذیر این بیمارستان در امر خیر هم به میدان آمدند.

وی بیان کرد: کادر درمانی سمنان با همکاری معاونت علمی و پژوهشی سپاه قائم (عج) استان سمنان در کنار تلاش برای حفظ سلامتی مردم در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا، در راستای لبیک به فرمایش مقام عظمای ولایت هم نقش خود را ایفا کردند.

جانشین بسیج جامعه پزشکی بیمارستان کوثر سمنان اضافه کرد: در اجرای رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه در ماه مبارک رمضان، تهیه و آماده‌سازی ۲۰۰ بسته شامل ۱۳ قلم مایحتاج بهداشتی و غذایی انجام شد که این اقلام بین نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا توزیع خواهد شد.

توزیع بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی در دامغان

بیش از یک هزار بسته معیشتی شامل اقلام اساسی مانند برنج، روغن، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی و ... به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه دامغان تهیه و توزیع شد.

این حرکت جهادی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به اقشار آسیب‌دیده انجام گرفته است.

همچنین تهیه و توزیع این بسته‌ها در ادامه رزمایش بزرگ مواسات و کمک مؤمنانه انجام گرفته و به‌صورت اختصاصی بین افراد آسیب‌دیده از بیماری کرونا توزیع شده است.

امام جمعه و مسؤول کمیته امداد شهرستان دامغان ضمن بازدید از مراحل تهیه بسته‌ها، از تمام کسانی که در این طرح کمکی داشتند، قدردانی کردند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول