اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید بیش از ۸۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی دست در سمنان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تولید بیش از ۸۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده دست در این استان خبر داد.

تولید بیش از ۸۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی دست در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل صبح امروز در جلسه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: از ابتدای اسفند تاکنون، بیش از ۸۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده دست و همچنین در حدود ۵۵۰ هزار عدد انواع ماسک توسط واحدهای تولیدی استان تولید شده است.

وی از افزایش ظرفیت تولید اقلام بهداشتی در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: پیش از شرایط بحرانی کنونی، تعداد واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری کرونا در استان هفت واحد بوده است که با پیگیری همکاران سازمان صمت و در صورت تأمین الکل موردنیاز واحدهای تولیدی و به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود و صدور مجوزهای لازم تعداد این واحدها در استان به ۱۴ واحد صنعتی خواهد رسید.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه مدیران فهیم واحدهای صنعتی در این شرایط بحرانی پای کار هستند، افزود: نظارت بازرسان مستقر در واحدهای صنعتی بر زنجیره تولید اقلام بهداشتی به‌صورت روزانه انجام می‌شود و بازرسان و کارشناسان سازمان در واحدهای صنعتی مرتبط مستقر شده‌اند.

تشنه‌دل ضمن اشاره به برخی مشکلات پیش روی واحدهای تولیدکننده اظهار کرد: با توجه به آمادگی واحدهای تولیدی برای تولید محصولات ضدعفونی‌کننده شامل ژل و محلول ضدعفونی‌کننده، در تأمین الکل و ادوات موردنیاز شامل پمپ غلیظ پاش، اسپری‌پاش و پری پت با مشکل مواجه هستند و به همین دلیل بعضی از واحدهای دارای مجوزهای صنعتی و بهداشتی تاکنون موفق به تولید نشده‌اند.

 وی به بیان برخی مشکلات پیش روی واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی پرداخت و گفت: افزایش شدید قیمت مواد اولیه (الکل، هیدروژن اکساید، پمپ‌ها، ظروف و ...) و مشکلات تأمین کش، مفتول و نوارهای دور ماسک (اسپاند باند دو سانتی) برای واحدهای تولیدکننده ماسک از دیگر موانع و مشکلات پیش روی این واحدهاست.

انتهای پیام/74001/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول