اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دشمنان مقابل اراده ملت ایران کاری از پیش نخواهند برد

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: حاکمان خودفروخته شاهنشاهی زمانی ملت ایران را تحقیر می‌کردند؛ اما اقدامات آنها سبب برانگیختگی ملت ما شد و انقلاب را رقم زد؛ دشمنان مقابل اراده مردم ما کاری از پیش نخواهند برد.

دشمنان مقابل اراده ملت ایران کاری از پیش نخواهند برد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سردار حمید دامغانی عصر امروز در گردهمایی فرماندهان سپاه شاهرود در کانون جوانان بسیج این شهر، با اشاره به اینکه بسیج اقشار روح تخصصی و جمع نخبگانی بسیج است، به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد که حاصل ۱۴۰۰ سال بسترسازی است.

وی اظهار کرد: ۱۶ سال نیز امام راحل تبیین، هدایت و مبارزه با طاغوت زمان را صورت داد و انقلاب اسلامی منشأ دینی و اسلامی دارد؛ اگر عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کنیم، حتی مسائل ظاهری هم ریشه در دین و مذهب دارد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: اوج ابتذال در جامعه امروزی ما در کارهای غیراخلاقی است که در زمان طاغوت این‌ها وجود داشت و بین حاکمان و درباریان مرسوم بود؛ آن زمان، فساد مالی و اقتصادی همه جا را گرفته بود.

دامغانی خاطرنشان کرد: استفاده بی‌رویه از بیت‌المال به‌ویژه توسط خاندان پهلوی و برگزاری جشن‌های ابتذال با هزینه‌های میلیاردی و همچنین استبداد حکومت پهلوی نکته دوم در پایان این رژیم منحوس است.

وی با بیان اینکه استبداد حاکمان در دوران پهلوی در برخورد با ملت ایران زیاد بود، افزود: یکی از عوامل اصلی‌تر که سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد، تحقیر ملت ایران بود که هم در دوران قاجار و هم پهلوی رقم خورد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: کشور در دوران قاجار در جنگ‌های مختلف شکست خورد، مردم احساس حقارت کردند و بخش‌های زیادی از کشور جدا شد.

دامغانی ادامه داد: قراردادهای ننگینی که بسته می‌شد و مردم احساس حقارت می‌کردند؛ مثل گلستان و ترکمانچای و ننگین‌ترین آن، کاپیتولاسیون سبب خشم مردم شده و با هویت و روحیه ملی ایرانیان در تناقض بود.

وی اضافه کرد: غارت اموال مردم به دست بیگانگان و شکست ملی شدن صنعت نفت و سرکار آمدن حاکمی که کوچک‌ترین اختیاری در امور ملت نداشت، ملت را تحقیر و کوچک کرده بود و این‌ها با هویت دینی ملی و ایرانی ما سازگار نبود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: موضوع کشف حجاب و جلوگیری از برپایی مراسم عزاداری، مردم را ناراحت می‌کرد و برخی، آن زمان تمام تلاش خود را کردند تا هویت ایرانی اسلامی را تخلیه و غربی کنند.

دامغانی اضافه کرد: این افراد ملت ما را تحقیر می‌کردند و اقدامات آنها سبب برانگیختگی ملت ما شده بود و در بهمن سال ۱۳۵۷ انقلاب اول ما رقم خورد؛ دشمنان مقابل اراده مردم ما کاری از پیش نخواهند برد.

وی بیان کرد: امام راحل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ انقلاب دوم نامیدند و آمریکا و استکبار را از ایران اسلامی بیرون انداختیم.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول