اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انتخابات مجلس| ثبت‌نام ۱۵۱ نفر در استان سمنان

۱۵۱ نفر در استان سمنان تا روز آخر نام‌نویسی‌، برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند.

انتخابات مجلس| ثبت‌نام ۱۵۱ نفر در استان سمنان

حبیب‌الله خجسته‌پور، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به انجام ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز آخر اظهار کرد: تاکنون ۱۵۱ نفر در استان سمنان برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند و ممکن است این آمار به واسطه ثبت‌نام برخی داوطلبان در وزارت کشور تا پایان امشب نیز تغییر یابد.

وی افزود: در هفتمین و آخرین روز ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان، تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان به عدد ۵۷ نفر رسید.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان بیان کرد: ۴۷ نفر از ثبت‌نامی‌های امروز از مردان و ۱۰ نفر از بانوان بودند که برای حضور در کارزار انتخاباتی نام‌نویسی کردند.

خجسته‌پور شمار ثبت‌نام‌کنندگان در هر یک از حوزه‌های انتخابیه سمنان، سرخه و مهدی‌شهر را در روز جاری ۲۴ نفر، شاهرود و میامی ۱۹ نفر و در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان پنج نفر اعلام کرد. امروز در دامغان هم ۹ نفر ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به مدرک تحصیلی ثبت‌نام‌کنندگان، چهار نفر از آنها را دارای دانش‌نامه دکتری، ۵۰ نفر را دارای مدرک کارشناسی ارشد، دو نفر را دارای تحصیلات حوزوی و یک نفر دارای دانش‌نامه معادل کارشناسی ارشد اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت:‌ ۱۸ نفر در بازه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۰ نفر در بازه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، چهار نفر در بازه سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۹ نفر در بازه سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، چهار نفر در بازه سنی ۵۱ تا ۵۵ نفر، ۶ نفر نیز در بازه سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، پنج نفر در بازه سنی ۶۱ تا ۶۵ سال و یک نفر هم در بازه سنی ۶۶ تا ۷۰ نفر برای حضور در رقابت‌های انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد‌ه‌اند.

خجسته‌پور اضافه کرد: با آمارهای کنونی، تاکنون ۵۲ نفر در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، ۴۹ نفر در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، ۳۰ نفر در حوزه انتخابیه دامغان و ۲۰ نفر در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان برای حضور در کارزار انتخاباتی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش فارس؛ داوطلبان ثبت‌نام در انتخابات مجلس تا ساعت ۱۸ روز شانزدهم آذرماه فرصت داشتند تا با ارائه مدارک لازم در مراکز تعیین‌شده در فرمانداری‌ها، وزارت کشور یا نمایندگی‌های سیاسی ایران در سایر کشورها ثبت‌نام کنند.

اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، حداقل سن ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال ازجمله شرایط ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات اعلام شده بود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول