اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مشارکت در انتخابات؛ شاخص سنجش رضایت مردم

استاندار سمنان گفت: مشارکت مردم در انتخابات شاخص و میزانی برای سنجش تعلق‌خاطر مردم به نظام اسلامی است.

مشارکت در انتخابات؛ شاخص سنجش رضایت مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در جلسه هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان اظهار کرد: انتخابات یکی از رویدادهای مهم در کشور است که به‌طور طبیعی باید این مهم دغدغه همه در استان سمنان نیز باشد.

وی بیان کرد: وزارت کشور همواره در راستای تحقق شعار خود گام برمی‌دارد و جدای از اجرای انتخابات به‌عنوان دولت، تحقق مشارکت حداکثری یک ضرورت است.

استاندار سمنان ادامه داد: مشارکت مردم و حضور پای صندوق‌های رأی در انتخابات، شاخص و میزانی برای سنجش است که تعلق‌خاطر مردم به نظام، انقلاب و سرنوشت خودشان را نشان می‌دهد.

آشناگر بیان کرد: نرخ مشارکت سیاسی مردم به‌طور طبیعی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ امروز در شرایطی قرار داریم که دیگران به رفتارهای جمعی مردم ما توجه دارند و شرایط بین‌المللی به‌گونه‌ای است که حضور حماسی مردم معنای دیگری پیدا کرده و موجب یأس و ناامیدی دشمنان و تقویت امید خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز مسؤولیت اجتماعی تمام جریانات سیاسی در ترغیب مردم به حضور گسترده پای صندوق‌های رأی است؛ جدای از این حساسیت‌های سیاسی، حضور و مشارکت در تعیین سرنوشت خود مردم نیز یک ضرورت است.

مشارکت ورقابت لازم و ملزوم همدیگر هستند

استاندار سمنان ادامه داد: مردم به حدی از آگاهی رسیده‌اند که در فرآیند تصمیم‌گیری‌های سیاسی حضور پیدا می‌کنند و اعمال نظر خواهند کرد.

آشناگر گفت: مردم تمایل دارند تا در تعیین حق سرنوشت و آینده خود مشارکت داشته باشند و به همین واسطه نیز متوسط حضور مردم پای صندوق‌های رأی مطلوب بوده؛ این مهم فرصتی بسیار مطلوب و ارزنده‌ای است که باید به‌صورت ویژه تقویت شود.

وی تصریح کرد: مشارکت با رقابت، لازم و ملزوم همدیگر هستند. بخشی از مشارکت به حضور مردم ارتباط دارد و بخشی از آن با افزایش فضای رقابتی محقق می‌شود؛ هر چه تعداد کاندیداها بیشتر باشد، می‌تواند برنامه‌های مختلف، نگاه‌ها و ایده‌های متنوع‌تری را برای اجرای امور در یک استان ارائه کند.

استاندار سمنان بیان کرد: تحقق این مهم نیاز به گشاده‌دستی دارد و باید فرصت دهیم تا دلسوزان نظام و انقلاب و دلدادگان به این کشور پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و مشارکت گسترده‌ای را شکل دهند.

آشناگر گفت: فعالیت کاندیداها یکی دیگر از مؤلفه‌هایی است که می‌تواند در بحث مشارکت تأثیرگذار باشد؛ نیاز است تا این افراد مراقبت کنند بر حساسیت‌های قومی و اختلافات و شکاف‌های منطقه‌ای تأکید نکنند.

وی تصریح کرد: اگر کسی در این مسیر قدم بگذارد، هیچ خدمتی به مردم و نظام نخواهد کرد؛ افرادی که برنامه داشته باشند، به این مردم و نظام خدمت خواهند کرد؛ البته مردم فهیم شعارهای بیهوده را از برنامه اجرایی به‌خوبی تشخیص می‌دهند.

استاندار سمنان ادامه داد: رسانه‌ها هم در این راه تلاش داشته باشند و کمک‌حال مردم باشند و زمینه‌ای را فراهم کنند کاندیداهای برنامه محور را وارد عرصه انتخابات کرده تا مردم بتوانند بهتر تصمیم بگیرند.

آشناگر گفت: امنیت انتخابات از وظایف اصلی دولت است تا محیطی امن و آرام را برای مردم ایجاد کند و مردم بدون دغدغه پای صندوق رأی بیایند و کاندیداها نیز بتوانند بدون دغدغه و با اعتماد به نفس در انتخابات شرکت و برنامه‌های خود را به مردم ارائه کنند.

وی تصریح کرد: بحث سلامت انتخابات نیز با حوزه کاری هیأت بازرسی انتخابات مرتبط است؛ این مؤلفه اصل اول برای ما در بحث برگزاری انتخابات است.

اصل بی‌طرفی رعایت شود

استاندار سمنان ادامه داد: برای ما به‌عنوان مجری انتخابات و همچنین ناظر بر انتخابات، انتخاب کاندیدایی مشخص تفاوت و اهمیت ندارد و باید توجه داشته باشیم تا اصل بی‌طرفی را رعایت کنیم.

آشناگر گفت: حق نداریم به‌عنوان شخص حقوقی ارائه نظر کرده و علاقه شخصی خود به کاندیدایی خاص را بیان کنیم و باید به‌عنوان مجری انتخابات، اصل بی‌طرفی را رعایت کنیم تا مردم با اطمینان خاطر پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی تصریح کرد: اجرای انتخابات و همچنین حسن برگزاری آن، از وظایف اصلی وزارت کشور است. وزارت کشور در این زمینه مأموران و بازرسانی را انتخاب می‌کند که وظیفه شما نیز در این راستا شکل گرفته است.

استاندار سمنان بیان کرد: نظارت بر حسن اجرای انتخابات تنها مختص به روز انتخابات نیست و در ایام قبل از انتخابات و در جریان قبل از رأی‌گیری نیز باید بحث نظارت بر حسن اجرای آن مورد توجه قرار گیرد.

آشناگر گفت: اشراف به قانون شرط اول بازرسی و نظارت موفق بر حسن برگزاری انتخابات است که اعضای هیأت بازرسی انتخابات استان و شهرستان‌ها باید به‌صورت ویژه به این مهم توجه کنند.

وی تصریح کرد: اعضای هیأت بازرسی انتخابات استان و شهرستان‌ها حق اعلام نظر و سخن به نفع یا علیه هیچ کدام از کاندیداها و همچنین جریان‌های سیاسی را ندارند.

استاندار سمنان گفت: باید توجه داشته باشیم تا فضای انتخابات تعطیل نشده و شور برگزاری این امر در استان از بین نرود؛ همچنین تلاش کنید زمینه را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات تسهیل کنید.

آشناگر بیان کرد: در همه حال و در تمام فرآیند برگزاری انتخابات و انجام وظایف خود، آرامش خود را حفظ کنید. با اقدامات انجام‌شده و آمادگی کامل، در دوم اسفند سال جاری انتخابات خوب و مطلوبی با حضور پرشور و مشارکت بالای مردم استان سمنان خواهیم داشت.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول