اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از قانون‌خوانی انتخابات تا حضور بانوان در هیأت‌های بازرسی

حضور بانوان به‌عنوان رئیس و عضو هیأت‌های شهرستانی و قانون‌خوانی انتخابات از مهم‌ترین مواردی است که در هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان پیگیری می‌شود.

از قانون‌خوانی انتخابات تا حضور بانوان در هیأت‌های بازرسی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری رئیس هیأت بازرسی انتخابات در استان سمنان ظهر امروز در جلسه هیأت بازرسی انتخابات در استان سمنان با حضور استاندار سمنان اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم در نظام سیاسی کشور ما، برگزاری انتخابات است که به فرموده مقام معظم رهبری، مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی، اراده ملی و آبروی نظام محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: مردم در انتخابات با حضور پرشور و با رأی خود مهر تأییدی بر اهداف نظام جمهوری اسلامی خواهند زد.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات در استان سمنان بیان کرد: وزارت کشور سه وظیفه اصلی اجرای قانون انتخابات، برگزاری انتخابات و حسن جریان انتخابات را بر عهده دارد.

فخری ادامه داد: سمنان یکی از استان‌هایی در کشور محسوب می‌شود که به‌صورت مستمر و فعال، جریان امور مرتبط با هیأت بازرسی را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در هیأت بازرسی استان سمنان، نظارت است و به‌واقع می‌توان گفت این هیأت، چشم و گوش وزارت کشور و ستاد انتخابات استان سمنان در برگزاری هرچه بهتر انتخابات است و باید بتوانیم در کنار ستاد انتخابات استان در بحث حسن اجرای انتخابات کمک کنیم.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات در استان سمنان ادامه داد: با اقدامات پیش‌بینی شده و آمادگی‌ای که وجود دارد، ستاد انتخابات و هیأت بازرسی استان بین ستادها و هیأت‌های کشور سرآمد خواهد بود.

فخری بیان کرد: فردی می‌تواند ناظر و بازرس خوب و موفقی باشد که اشرافیت کامل بر قوانین انتخابات داشته باشد.

وی گفت: جلسات قانون‌خوانی انتخابات در هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان با وجود اینکه تمام اعضا افراد باتجربه در این زمینه هستند، به جهت آمادگی هر چه بیشتر در حال انجام است.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات در استان سمنان افزود: هماهنگی و تعامل با فرماندار و سایر مجریان انتخابات در قالب ارتباط مطلوب با ستاد انتخابات استان در دستور کار قرار دارد.

فخری اضافه کرد: در هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان، مهم برای ما حفظ آرای مردم، سلامت انتخابات و امانت‌داری در چارچوب قانون است.

ارزیابی تمام فرآیندهای انتخاباتی

قاسم شریفی، دبیر هیأت بازرسی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: نخستین گام در راستای تشکیل هیأت بازرسی انتخابات استان، معرفی اعضا به وزارت کشور توسط استاندار سمنان و صدور احکام بود.

وی بیان کرد: در این دوره در هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان سعی شد تا از حضور بانوان نیز به‌عنوان رئیس و عضو هیأت‌های شهرستانی استفاده کنیم.

دبیر هیأت بازرسی استان سمنان افزود: ۲۵ درصد از رؤسا و ۱۲.۵ درصد از اعضای هیأت‌های بازرسی شهرستان‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

شریفی بیان کرد: چهار جلسه هیأت بازرسی استان سمنان با بیش از ۳۹ مصوبه تاکنون برگزار و بالغ بر ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی افزود: هیأت‌های بازرسی شهرستان‌ها، ارزیابی دقیقی از تمام فرآیندهای انتخابات داشته باشند.

دبیر هیأت بازرسی استان سمنان گفت: آسیب‌شناسی موضوعات پیرامون انتخابات و بررسی تهدیدها و فرصت‌ها از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

شریفی ادامه داد: رؤسا و اعضای هیأت بازرسی شهرستان‌ها تلاش داشته باشند تا در جهت حفظ و ارتقای شأن و جایگاه هیأت بازرسی در شهرستان‌ها گام بردارند.

وی گفت: جلسات قانون خوانی انتخابات با هدف اشرافیت هرچه بیشتر اعضای هیأت بازرسی انتخابات در شهرستان‌ها برگزار شود.

دبیر هیأت بازرسی استان سمنان تأکید کرد: تسلط بر سامانه جامع انتخابات نیز یکی از دیگر مواردی است که باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داشته باشد.

شریفی یادآور شد: تمام فرآیندها، اقدامات و عملکرد هیأت‌های بازرسی شهرستان‌ها در انتخابات آتی، توسط دبیرخانه هیأت بازرسی انتخابات استان ارزیابی خواهد شد.

میانگین مشارکت مردم سمنان؛ بالاتر از کشور

سعید متقی، دبیر ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: گام دوم انقلاب، قانون مداری و بی‌طرفی و انسجام ملی، شعار انتخابات آتی است که باید فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی در این خصوص در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: میانگین مشارکت مردم استان سمنان در ادوار مختلف انتخابات با عددی بالغ بر ۷۶.۵ درصد میانگین بسیار خوبی در کشور است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: میزان میانگین مشارکت مردم استان در بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۷۰.۲ بوده که بالغ بر ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

متقی تصریح کرد: بیشترین مشارکت مردم استان در بحث انتخابات، در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی با ۸۴.۹۷ درصد بوده است.

وی یادآور شد: در بحث چهار رکن اصلی امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت، دوستان هیأت بازرسی انتخابات استان بر مقوله مشارکت توجه جدی داشته باشند و در این زمینه می‌توانند از ظرفیت دانشجویان، فعالان سیاسی و اجتماعی استفاده کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان افزود: با اقدامات انجام‌شده و آمادگی موجود، انتخابات دوم اسفند سال جاری هرچه مطلوب‌تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول