اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بیارجمند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از برگزاری نهمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بخش بیارجمند خبر داد.

برگزاری جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بیارجمند

حمیدرضا حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: نهمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بخش بیارجمند شهرستان شاهرود و در روستای هدف گردشگری قلعه بالا و با استقبال گسترده مردمی پنج‌شنبه و جمعه 9 و 10 آبان‌ماه امسال برگزار شد.

وی گفت: صدها نفر از گردشگران شرکت‌کننده در این جشنواره ضمن بازدید از بافت تاریخی روستای قلعه بالا، محور گردشگری گیور- دزیان و گونه‌های حیات وحش در زیست‌کره توران در مراسم آیینی و برنامه موسیقی محلی شرکت کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: عرضه صنایع‌دستی و سوغات، کارگاه پرنده‌نگری، نقاشی و ساخت المان زاغ بور از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود که مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.

حسنی بیان کرد: این جشنواره گردشگری با هدف بازدید گردشگران از زاغ بور، پرنده بومی- انحصاری ایرانی که زیستگاه اصلی آن زیست‌کره حیات وحش توران است، برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشداری بیارجمند، اداره پارک ملی توران، شورای اسلامی و دهیاری روستای هدف گردشگری قلعه بالا و اقامتگاه‌های بوم‌گردی قلعه بالا در برگزاری جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور مشارکت داشتند.

به گزارش فارس؛ زاغ بور یا زاغ کویری، پرنده‌ای از خانواده کلاغیان است؛ اما تفاوت‌های زیادی با دیگر کلاغ‌ها و زاغ‌ها دارد، ازجمله زمین‌زی بودن به‌طوری‌که حتی در هنگام احساس خطر نیز دویدن را به پرواز ترجیح می‌دهد.

این پرنده دارای صدای خوش و رنگ نخودی مایل به قهوه‌ای است و از زاغ بور به‌عنوان جواهر کمیاب و نادر کویر یاد می‌کنند و این پرنده با زیبایی خاص خود یکی از قابلیت‌های گردشگری طبیعت منطقه محسوب می‌شود.

زاغ بور در استان‌های یزد، خراسان جنوبی و به‌خصوص در جنوب شرقی استان سمنان در زیست‌کره حیات وحش توران زندگی می‌کند.

بیارجمند در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و ۳۱۰ کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول