اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پرونده تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ بسته شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: پرونده تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ با پیشتازی سمنانی‌ها در کشور بسته شد.

پرونده تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بهروز اسودی ظهر امروز در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: با بسته شدن پرونده تسهیلات رونق تولید در سال ۹۷، استان سمنان با پرداخت تسهیلات به تعداد ۸۷۹ طرح و واحد تولیدی استان ازلحاظ تعداد پرداخت در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در قالب تسهیلات رونق تولید درمجموع به ارزش 9 هزار و 620 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت شده که استان سمنان ازلحاظ میزان پرداخت با تحقق ۸۷ درصد سهم پرداختی، پس از استان البرز، رتبه دوم در کشور را داراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌های عامل و دستگاه‌های عضو کارگروه در پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی اظهار کرد: از مجموع طرح‌های پرداخت شده، تسهیلات ۱۵۰ واحد به ارزش هشت هزار و 140 میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۷۲۹ واحد به ارزش یک هزار و 475 میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

اسودی گفت: در این فرایند، بیش از دو هزار و 300 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید شدند که یک هزار و 466 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: استان سمنان در رتبه‌بندی کشوری از نظر تعداد متقاضیان و تعداد معرفی به بانک توسط کمیته بررسی رتبه نخست و از نظر مبلغ معرفی به بانک پس از استان البرز رتبه دوم است.

اسودی پرداخت این حجم تسهیلات به واحدهای تولیدی را عامل مهمی در رونق تولید استان دانست و گفت: دستورالعمل اجرایی تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ با مشخص شدن سهم استان به‌زودی ابلاغ خواهد شد و امیدواریم این روند خوب در سال جاری نیز ادامه یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه، تعداد ۸۵۹ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود، یک هزار و 905 مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که ۷۴ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

در پایان این نشست مشکلات بانکی، مالیات، تأمین اجتماعی و امور زیربنایی ۹ واحد تولیدی استان بررسی و در خصوص اعطای بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی تعدادی از واحدهای تولیدی بحث و تصمیم‌گیری شد.

جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با دستور کار ارائه آخرین ابلاغیه‌ها و آیین‌نامه‌های دریافتی در خصوص رونق تولید و رفع موانع تولید، گزارش لیست مصوبات و پایش تسهیلات رونق تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، گزارش عملکرد بانک‌های عامل استان در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات رونق تولید، بررسی مشکلات برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان و ارائه لیست واحدهای تولیدی متقاضی اعطای بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی برگزار شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول