اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

«نه قاطع» دادگستری سمنان به مماشات برابر فساد

دستگاه قضایی استان سمنان در برخورد با فساد به هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد و در عین حال سعی می‌کند تا حقوق افراد و مجموعه مدیران و دستگاه‌ها محترم شمرده شود.

«نه قاطع» دادگستری سمنان به مماشات برابر فساد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، استاندار سمنان عصر امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان سمنان با تبریک آغاز هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار کرد: نام‌گذاری هفته قوه قضاییه در ایام شهادت شهید مظلوم، آیت‌الله دکتر بهشتی (ره) توفیقی بزرگ برای قوه قضائیه محسوب می‌شود.‌

وی تصریح کرد: بر خود وظیفه دانسته تا به‌عنوان نماینده دولت در استان سمنان به تمام همکاران پرتلاش در این قوه خداقوت عرض و از بابت همکاری‌ها و حمایت‌های قوه قضائیه نسبت به دولت و پشتیبانی‌های مختلف قضایی تقدیر کنم.

استاندار سمنان اضافه کرد:  در 6 ماه حضور در سمنان به‌عنوان استاندار سمنان، آنچه تاکنون از مجموعه قوه قضاییه در این استان تجربه شده است، جز حمایت، همراهی و توجه نبوده است و خوشبختانه شاهدیم که این مجموعه نه‌تنها هیچ‌گونه مزاحمتی برای مدیرانی که در استان قصد خدمت به مردم را دارند، نداشته بلکه حمایت‌های مختلفی را نیز انجام داده است.‌

آشناگر گفت: بر خود لازم می‌دانم تا از همکاران قوه قضاییه هم به‌واسطه ایجاد امنیت در استان و هم به‌واسطه احقاق حقوق مردم تشکر کنم.

وی بیان کرد: سمنان، استانی خوب و دارای امنیت است و امیدوارم با حضور دادستان جدید مرکز استان سمنان بیش از پیش شاهد اعتلا و گسترش این رویه در این استان پهناور باشیم.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: بدون تردید، اشتغال‌زایی، توسعه و امنیت بدون حمایت قضایی برای هیچ دستگاهی امکان‌پذیر نیست.

آشناگر بیان کرد: خوشبختانه علی‌رغم آنکه دشمن برای به زانو درآوردن مردم کمر همت بسته است؛ اما شاهد اتحاد، همدلی و همکاری تمام مسؤولان با یکدیگر هستیم و امیدوارم این تعامل و مشارکت بیش از پیش استمرار یابد.

وی تصریح کرد: به‌عنوان نماینده دولت در استان سمنان توقع داریم تا همکاری و مشارکت قوه قضاییه با دولت به روال قبل ادامه یافته و دولت نیز همکاری کامل خود را با این مجموعه همچون گذشته اعلام می‌دارد.‌

استاندار سمنان اضافه کرد:  برگزاری جلسات متمرکز سران قوا در تهران توفیق و اقدام بسیار خوبی است که امید می‌رود با برگزاری این‌گونه نشست‌های همه‌جانبه، شاهد رفع مشکلات کشور باشیم.

آشناگر گفت: امیدواریم متناظر جلسات سران قوا در استان‌ها نیز برگزار شود؛ چراکه برخی تصمیمات نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد و برگزاری این‌گونه جلسات بی‌تردید در تحقق این مهم مؤثر خواهد بود.‌

سمنان؛ امن اما بدون توسعه‌یافتگی

سیدمحسن مظهری، رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز در این دیدار بیان کرد: قوه قضاییه تنها بخشی از حاکمیت محسوب می‌شود که نخستین رئیس آن، شهید بهشتی است و این مهم هم افتخاری برای قوه قضاییه است و هم مسؤولیت آن را بیشتر می‌کند.‌

وی تصریح کرد: قوه قضاییه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میراث‌دار شهیدی همچون شهید بهشتی است که بدون شک این موضوع مسؤولیت ما را بیش از پیش زیادتر و حساس‌تر می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت:‌ سمنان، استانی امن اما دارای یک محرومیت تاریخی است و در بسیاری از شاخص‌ها به توسعه‌یافتگی لازم نرسیده و این در حالی است که مردم این استان شایسته انجام کار جهادی در همه ابعاد هستند.

مظهری بیان کرد: امنیت بسترساز توسعه اجتماعی و فرهنگی است و بی‌تردید انجام کار مفید در محیط آرام امکان‌پذیر خواهد بود.

وی گفت: تفکیک قوا به معنای آن نیست که هر قوه به منزله یک جزیره منفک از باقی جزایر باشد؛ ما همه اجزای یک نظام هستیم و وظیفه ما کمک به سایر دستگاه‌ها بدون چشم‌داشت و نگاه کاسب‌کارانه است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: هر جا نیاز به حمایت قضایی باشد، با تمام توان حضور خواهیم داشت و این قوه در انجام وظایف قانونی و عام‌المنفعه خود هیچ برداشت سیاسی را ملاک عمل قرار نخواهد داد.

مظهری ادامه داد: نظر حاکمیت هر چه باشد، ما در اعلام حمایت و همکاری با تمام قوا پای کار خواهیم بود.‌

وی تصریح کرد: ما متوجه شرایط خاص این زمان هستیم و قطعاً باید دولت را کمک کرد تا از این پیچ خطرناک که به‌وسیله دشمنان در مسیر پیشرفت کشور قرار گرفته است، به سلامت عبور کرده و در این راستا حمایت و کمک به دولت را به‌عنوان یک وظیفه برای خود تلقی می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: دادگستری استان سمنان قطعاً به مجموعه اجرایی کمک کرده و در مناقشات مختلف اجتماعی، تمام تلاش خود را برای ایجاد آرامش به کار خواهد گرفت.

مظهری بیان کرد: دادگستری استان سمنان در برخورد با فساد به هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد و در عین حال سعی خواهیم کرد تا حقوق افراد و مجموعه مدیران و دستگاه‌ها محترم شمرده شود.

وی ادامه داد: از همراهی و الطاف مجموعه دستگاه اجرایی استان سمنان نسبت به دادگستری و قوه قضاییه تشکر کرده و امیدوارم این همراهی و مساعدت همه‌جانبه منجر به افزایش امیدواری مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول