اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان امسال به بهره‌برداری برسد

استاندار سمنان گفت: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان مدت زمان زیادی به طول انجامیده و امیدواریم در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان امسال به بهره‌برداری برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با گرامیداشت یکم خرداد، سالروز شهادت شهید سرافراز انقلاب، شهید محمد بروجردی از فرماندهان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: این شهید عزیز بین رزمندگان جایگاه بسیار ویژه‌ای داشت و رزمندگان به او عشق می‌ورزیدند؛ شهید نه‌تنها به‌عنوان فرمانده، بلکه بر قلب‌های رزمندگان نیز حکم‌فرمایی می‌کرد.

استاندار سمنان بیان کرد: این شهید بزرگوار وجهه بسیار ارزنده‌ای داشت؛ به‌طوری که بعد از شهادت او، بسیاری از مردم کردستان و مهاباد و آن منطقه غرق در اندوه شدند.

آشناگر گفت: امیدوارم خداوند متعال اندکی از این روحیه را به ما نیز عطا کند تا بتوانیم ادامه‌دهنده راه آنها باشیم.

وی تصریح کرد: ایام‌الله سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر حماسه جاویدانی از ملت بی‌نظیر ایران اسلامی بود؛ هر کسی که به منطقه خرمشهر وارد شد، جمله امام که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، با تمام وجود درک می‌کرد.

استاندار سمنان ادامه داد: حماسه سوم خرداد در تاریخ ثبت شد و درسی برای دشمنان است که بدانند ملت ما همان ملت سالیان دفاع مقدس هستند و برابر دشمن همان انسجام و شجاعت را دارند.

آشناگر گفت: مردم ایران هیچ زمان حتی وجبی از خاک این مرزوبوم را به دشمن نخواهند داد و مقابل قلدری‌های هیچ کسی کوتاه نخواهند آمد.

وی تصریح کرد: نیاز است تا این حماسه‌ها که برگ‌هایی از افتخار و شجاعت یک ملت هستند، ثبت شود و راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس و باغ موزها در این راستا از اقدامات بسیار تأثیرگذار است.

استاندار سمنان افزود: نسل آینده باید با این مقطع از تاریخ و روحیاتی که شاید تکرار نشود و منحصر به آن ایام است، آشنا شوند.

آشناگر افزود: این مجموعه به برکت تصمیم مقام معظم رهبری و همت دولت پیشرفت خوبی داشته و می‌توان گفت از نظر طراحی، معماری و اجرا مجموعه کم‌نظیری است و کمترین نواقص در اجرای آن وجود دارد.

وی گفت: برای زیباسازی اطراف این مرکز فرهنگی باید طرحی اندیشیده شود تا از حریم این مجموعه و منظر آن به‌صورت ویژه حراست شود.

استاندار سمنان ادامه داد: بازپیرایی خیابان‌های اطراف مجموعه باید در دستور کار قرار گیرد تا این مرکز در بحث فضای عمومی و منظر بیرونی نیز سیمای مناسبی داشته باشد.

آشناگر افزود: پروسه اجرایی احداث این مجموعه مدت زمان زیادی به طول انجامید که امیدواریم با توجه به اعتبارات و مبالغ خوبی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده، در سال جاری این مرکز به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: از اقدامات مطلوب شهرداری سمنان در خصوص مجموعه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قدردانی می‌کنم و امیدوارم در آینده نیز مستمر باشد.

استاندار سمنان افزود: تعهدات راه و شهرسازی نیز باید در این مجموعه اجرایی شود؛ افرادی برای تصدی مدیرکلی این مجموعه معرفی شده‌اند که امیدواریم با انتصاب مدیرکل این مجموعه، مشکلات و موارد مرتبط با این حوزه نیز برطرف شود.

آشناگر گفت: از تردد مسافران و زائران در مسیرهای ارتباطی موجود نیاز است تا استفاده شود و با طراحی مجدد بتوان مسافران و زائران را در این مسیر قرار داد تا از این مرکز فرهنگی بازدید کنند؛ تمام دستگاه‌های اجرایی همکاری و تعامل ویژه‌ای داشته باشند تا این پروژه هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول