اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فرماندار آرادان خبر داد

ایجاد زمینه‌های توسعه صنعت در آرادان/ 720 هکتار آبیاری تحت‌فشار انجام شد

فرماندار شهرستان آرادان از ایجاد زمینه‌های توسعه صنعت در این شهرستان خبر داد و گفت: 720 هکتار آبیاری تحت‌فشار در آرادان انجام شده است.

ایجاد زمینه‌های توسعه صنعت در آرادان/ 720 هکتار آبیاری تحت‌فشار انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سعید افشارنادری صبح امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در خصوص عملکرد و اقدامات انجام‌شده در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان آرادان اظهار داشت: ایجاد زمینه‌های توسعه صنعت شهرستان آرادان و تأمین زیرساخت و بسترسازی مجموعه صنعتی شهید عارفی (فجر دو) با 130 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد 300 شغل در آرادان انجام شده است.

وی از توسعه مجموعه صنعتی املاح معدنی ایران، کارخانه سولفات سدیم و کارخانه نمک در آرادان خبر داد و به آغاز عملیات سه واحد صنعتی زنجیره تولید با مساحتی بالغ‌بر 10 هکتار و 91 شغل مستقیم با 81 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اشاره کرد که قادر هستند 70 تن تولید سالانه برای صادرات و رفع نیاز داخلی داشته باشند.

فرماندار شهرستان آرادان افزود: تأمین زیرساخت‌های شهرک صنعتی، ناحیه صنعتی یاتری و تلاش برای تأمین زیرساخت‌های آب، برق و گاز و پیگیری در خصوص جذب سرمایه‌گذار برای احیای کارخانه سیمان آرادان را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این بخش اعلام کرد.

افشارنادری با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در بخش کشاورزی، به اقداماتی که در زمینه مدیریت منابع آب صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: 720 هکتار آبیاری تحت‌فشار در آرادان انجام شده است.

وی از احداث 29 واحد استخر آب با ظرفیت 46 هزار مترمکعب، احداث 13 هزار متر کانال بتنی، هفت هزار و 500 متر انتقال آب با لوله و 385 هکتار نوسازی اراضی کشاورزی در آرادان خبر داد.

فرماندار شهرستان آرادان همچنین اصلاح الگوی کشت، افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای به میزان 40 درصد و اجرای طرح گلخانه سرابرود به مساحت 12 هکتار با اعتباری بالغ‌بر 75 هزار میلیارد ریال با ایجاد 110 شغل را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در آرادان ذکر کرد.

افشارنادری به طرح احداث گلخانه خلخالیه با مساحت 26 هکتار با اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال، کشت زعفران به مساحت 14.5 هکتار و افزایش 50 درصدی تا سال 98 و کاشت درخت پسته در مساحت 800 هکتار، زیتون در 25 هکتار و انار در 20 هکتار در آرادان اشاره کرد.

وی از افزایش تولید محصولات استراتژیک، اصلاح بذر و نوسازی ماشین‌آلات مبارزه با سن‌زدگی و مدیریت منابع آب، پیگیری طرح‌های افزایش ظرفیت و زنجیره مرغ و تخم‌مرغ، پیگیری طرح‌های اصلاح نژاد دام سبک و سنگین، حمایت از صنایع تبدیلی و شرکت تلادم با ایجاد 107 شغل، شرکت مجتمع کیان‌مهر روستای داورآباد، عرقیات گیاهی عصاره طلایی و حمایت طرح‌های بسته‌بندی کشاورزی روستای داورآباد خبر داد.

فرماندار شهرستان آرادان همچنین حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی و دام‌پروری با هدف ارتقای معیشت و توان‌افزایی روستائیان آسیب‌پذیر را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این شهرستان برشمرد.

افشارنادری به پرداخت 10 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات روستایی و عشایری برای 28 طرح و حمایت از احداث نیروگاه انرژی خورشیدی اشاره کرد.

وی حمایت از طرح‌های مجتمع گردشگری بین‌راهی، ساماندهی کاروانسرای ده نمک، حمایت از سرمایه‌گذاران در زمینه بومگردی و اقامتگاه بومگردی کویر را یادآور شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول