اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وزیر ارتباطات:

باید در شبکه‌های اجتماعی جواب دشمنان را داد/ شاخص توسعه دولت الکترونیک ایجاد اشتغال باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در 40 سالگی انقلاب مخالفت با رسانه‌های نوین و انحصار رسانه را کنار بگذاریم، گفت: شاخص توسعه دولت الکترونیک باید ایجاد اشتغال باشد.

باید در شبکه‌های اجتماعی جواب دشمنان را داد/ شاخص توسعه دولت الکترونیک ایجاد اشتغال باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجواد آذری‌جهرمی دقایقی قبل در جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: از هجمه دشمنی‌های استکبار جهانی در این دهه‌ها کاسته نشده است و مردم ایران با ایستادگی مشکلات را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: ظاهر مراحل دشمنی‌های استکبار جهانی سخت بود و از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های اقتصادی که بر مردم کشور تحمیل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر مرحله از مشکلات عبور کردیم و رشد قابل‌توجهی پیدا کردیم و امروز عصر فناوری اطلاعات است که اقتصاد دنیا در این شرایط در حال شکل‌گیری است.

آذری‌جهرمی بیان کرد: انقلاب صنعتی چهارم و عصر دیجیتال در جهان فراگیر شده و امروز اقتصاد در حوزه فناوری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: کشوری مانند هندوستان از پنج تریلیون دلار درآمد ناخالص ملی خود برای دهه گذشته یک تریلیون دلار آن را به درآمدزایی در حوزه دیجیتال اختصاص داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: امام خمینی (ره) با برقراری ارتباطات در دل‌ها رسوخ کردند و ایشان با استفاده از ابرازهای آن زمان توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه میدان رسانه را نباید خالی کنیم، تأکید کرد: رهبری جوانان را به حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی دعوت کردند و منافقین و سلطنت‌طلبان که کشور ما را به خاک و خون کشیدند، به نفع دشمنان ملت تبلیغ می‌کنند.

باید در شبکه‌های اجتماعی جواب دشمنان را داد

وی افزود: باید بگذرایم جوانان جواب این دشمنان را بدهند و نمی‌شود این افراد در شبکه‌های اجتماعی دشمنی کنند و ما در صدا و سیما جوابشان را بدهیم، مگر صدا و سیما مخاطب جهانی دارد؟ بلکه باید در شبکه‌های اجتماعی جوابشان را داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید در 40 سالگی انقلاب مخالفت با رسانه‌های نوین و انحصار رسانه را کنار بگذاریم، گفت: طبیعی است که هر فضایی مخاطرات خود را دارد؛ اما باید نسبت به موضوع تدبیر کرد و با برنامه وارد میدان شد.

آذری‌جهرمی عنوان کرد: نمی‌توان با تفنگ برنو به جنگ اف 14 رفت و باید فضای جدید رسانه‌ای را در کشور تقویت و از ظرفیت رسانه‌های قدرتمند خودمان استفاده کنیم.

وی با تأکید بر دوری از دعواهای سیاسی در کشور، گفت: سال‌هاست در رابطه با انرژی هسته‌ای و حقوق بشر در ایران دشمنان هجمه کردند؛ در حالی که دشمنان در یمن و دیگر کشورها در حال جنایت هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: مردم ما دلبسته به انقلاب اسلامی هستند و مردم ما به وطن و دین‌داری غیرت دارند و اگر کسی به ایران توهین کند، رگ غیرتمان بالا می‌زند.

آذری‌جهرمی تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات مردم ما پایبند به انقلاب و نظام هستند و باید از فضای مجازی استفاده بهینه و مبانی استفاده از آن را ساماندهی کنیم.

وی اظهار کرد: رهبری برای استفاده از شبکه‌های مجازی فرمودند که همه ما باید پیشگام شویم و با غیرقانونی نشان دادن فضای مجازی مشکل برطرف نمی‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 17 درصد از دانش‌آموختگان دانشگاهی در حوزه آی.سی.تی هستند و این یعنی ظرفیت بسیار بزرگ که باید از آن استفاده کرد.

آذری‌جهرمی ادامه داد: شاخص فناوری اطلاعات استان سمنان در کشور دوم است؛ پس ظرفیت‌های خوبی در این منطقه وجود دارد و در این یک سال 143 سامانه نسل سه و چهار در استان راه‌اندازی شده است و اینترنت به بیش از 200 روستا می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: شاخص ما در توسعه دولت الکترونیک باید ایجاد اشتغال باشد و باید موانع پیش پای جوانان را در بخش فناوری اطلاعات برداریم.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول