اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

قصه در قرآن یک‌مسئله راهبردی است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قصه گویی، قصه شنیدن و قصه نویسی بر اساس منطق قرآن یک مسئله راهبردی می‌باشد و لذا باید در مجموعه های مدیریتی امور قرآنی هم به عنوان یک استراتژی دیده شود.

قصه در قرآن یک‌مسئله راهبردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا معاف اظهار کرد: دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی تبیین مهم و راهبردی است چون یک ششم قرآن قصه است ، همچنان که پیامبر(ص) با زبان قصه و با عمل خود مردم را دعوت به خیر می‌کردند و قصه گویی، قصه شنیدن و قصه نویسی بر اساس منطق قرآن یک مسئله راهبردی می‌باشد. 

وی افزود: خود کلمه "قصه" به معنای حرف دنباله دار است و لذا قصه باید در آن پند و نصیحت و ادامه داشته و اثری بر آن مترتب باشد، در حالی که داستان و رمان می تواند امتداد نداشته باشد. 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ادامه داد: خداوند در قرآن از این فرصت استفاده کرده و یک ششم قرآن را با قصه برای ما فرستاده و این برای ما راهبرد فرهنگی است که باید با زبان عرف و محاوره با مردم صحبت کنیم. 

معاف تأکید کرد: قصه در قرآن یک‌مسئله راهبردی است و اگر مردم قصه های قرآن را بشنوند و بخوانند و به پیام های آن توجه کنند ما به هدف خود از برگزاری جشنواره قصه های قرآنی رسیده ایم و تفکیک قصه گویی و قصه نویسی در این جشنواره تفکیک خوبی است. 

وی به لزوم توسعه شکلی و مفهومی جشنواره پرداخت گفت: با توجه به اینکه قصه گوهای شناخته شده در سنین بالاتری هم داریم می توان رده سنی شرکت کنندگان را توسعه دهیم و بدین گونه مخاطب جشنواره را توسعه چند برابری بدهیم تا تعداد آثار افزایش قابل توجهی داشته باشد. 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یک سری داستان های قرآن برای ما متنی و مستقیم و یک سری متن های معارفی است که در بخش معارفی می توان مباحث حوزه حدیث را اضافه کرد.دو سال قبل جشنواره بازتاب و برکات خوبی داشت و می توانیم با این جشنواره بسیاری از مفاهیم را با قصه در جامعه ترویج دهیم از جمله در سینما و تئاتر مشکل متن است و قصه می تواند در این خصوص کمک کننده باشد. 

معاف تصریح کرد: قصه مفاهیم ثقیل را به زبان تمثیل و ساده برای عموم مردم بیان می کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول