اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برگزاری نشست مشترک هنرمندان ایران و افغانستان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: سومین دوره نشست مشترک انجمن های ادبی و هنرمندان تایباد و هرات برگزار شد.

برگزاری نشست مشترک هنرمندان ایران و افغانستان

جابر آفریدون در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: نشست مشترک انجمن های ادبی و هنرمندان تایباد و هرات در شهرستان تایباد برگزار شد و این سومین دوره آن است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد افزود: در این نشست هنری، تعداد ۲۵ هنرمند ادبی، شاعر و اساتید دانشگاه های ایران و افغانستان شامل ۱۷ نفر از تایباد و هشت نفر از هرات افغانستان حضور دارند.

وی ادامه داد: سومین دوره نشست انجمن های ادبی و هنرمندان تایباد و هرات با هدف آشنایی فعالان هنری دو سوی مرز، تاکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و افغانستان، معرفی آخرین آثار ادبی هنرمندان و توسعه مناسبات فرهنگی برگزار می شود.

آفریدون بیان کرد: اولین دوره این محافل هنری با عنوان «نشست همزبانی» و دومین دوره به صورت مجازی و ویدئویی با عنوان «خوشتر از همزبانی» به ترتیب در سال های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ در تایباد برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد تصریح کرد: ایران و افغانستان، دو کشور دارای بیشترین قرابت های فرهنگی هستند و زبان فارسی به عنوان برجسته ترین عنصر مشترک دو ملت به شمار می آید.

این مقام مسئول اضافه کرد: همدلی و همزبانی مردم ایران و افغانستان و به ویژه هرات و تایباد در حوزه تاریخی خراسان بزرگ مرزها را درنوردیده است و این موضوع باعث شده تا امروزه شاهد افزایش و رونق مراودات فرهنگی این دو کشور همسایه باشیم.

آفریدون خاطرنشان کرد: امید است این نشست ها و جلسات با حمایت های دولتی مداوم باشد و به تدریج به یک رویداد فرهنگی هنری در خراسان رضوی و شهرستان تایباد تبدیل شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول