اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاهش 38 درصدی ذخیره آب سد طرق در یک سال گذشته!

آمارهای دفتر مدیریت منابع آب ایران از کاهش 38 درصدی ذخیره آب سد طرق نسبت به یک سال گذشته حکایت دارد.

کاهش 38 درصدی ذخیره آب سد طرق در یک سال گذشته!

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در حالی که دمای هوا در خراسان رضوی از میانگین هرساله بیشتر و گرما باعث افزایش مصرف آب شده است اما داده های وزارت نیرو، آمارها و هشدارهای مسئولان آب و فاضلاب و فرمانداری از بحرانی بودن منابع آب در خراسان رضوی خبر می دهد. زنگ خبر کاهش ذخایر آبی در حالی است که به گفته مسئولان برای جلوگیری از قطعی و جیره بندی آب به همکاری و صرفه جویی همه مردم نیاز است.

سد طرق، فقط ۶ میلیون متر مکعب آب دارد!

 

آخرین گزارشی دفتر مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد وضعیت ذخیره آب در سد طرق در محدوه خطر قرار دارد. گزارش هفتگی دفتر زیرمجموعه وزارت نیرو حاکی است سد طرق به عنوان یکی از سدهای مهم تامین کننده آب شرب مشهد فقط ۶ میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد. طبق این گزارش، سد طرق که محلی دیدنی برای مشهدی هاست اکنون فقط ۱۹ درصد پرشده است و این آمار نشان می دهد ذخیره آب در این سد طی یک سال گذشته به میزان ۳۸ درصد کاهش یافته است.

سدهای مهم استان در وضعیت زرد

 

در گزارش دفتر مدیریت منابع آب ایران، دو سد دوستی و طرق به عنوان سدهای مهم تامین آب شرب شهر مشهد به رنگ زرد و در وضعیت بحرانی قرار دارند و در توضیح شرایط هر دو سد آمده است که رنگ زرد به معنای کاهش ۲۵ تا ۷۵ درصدی ذخیره سدهاست.

کاهش آب ذخیره شده سدهای استان به ۱۱ و ۱۹ درصد در حالی است که اکنون سدهای کشور به طور میانگین ۶۴ درصد آب دارند و این نشان می دهد مردم خراسان رضوی، بیش از پیش باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول