اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تأکید آیت‌الله علم‌الهدی بر رونق منطقه اقتصادی در دوغارون خراسان رضوی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با مدیران شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: باید روابط اقتصادی قدرتمندی که ایران با افغانستان دارد، زمینه شکوفایی و رونق منطقه اقتصادی دوغارون در این استان را فراهم کند.

تأکید آیت‌الله علم‌الهدی بر رونق منطقه اقتصادی در دوغارون خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی اظهار کرد:  باید روابط اقتصادی قدرتمندی که ایران با افغانستان دارد، زمینه شکوفایی و رونق منطقه اقتصادی دوغارون در این استان را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مردمی که در منطقه دوغارون ساکن هستند، به‌ مرور و بر اساس تجربه به کارشناسان اقتصادی در حوزه واردات و صادرات تبدیل شده‌اند: تا حدی که بسیاری از کشاورزان برای آگاهی از وضعیت بازار افغانستان و تعیین کشت سالانه خود، از اهالی دوغارون مشورت می‌گیرند. این‌ها مردمان شریفی هستند که اگرچه اهل سنت‌ اما برادران ما هستند و باید به معیشت آن‌ها کمک شود.

وی خاطر نشان کرد: مناطق آزاد تجاری باید راهروی صادرات و کمک‌حال رونق تولید ملی و اشتغال برای جوانان این کشور باشد اما تصور برخی این بود که مقصود از منطقه آزاد، واردات آزادانه کالاهای خارجی است که با استفاده از آن، بازار تولید و نظام اقتصادی داخل کشور به‌سادگی برهم بخورد.

آیت‌الله علم‌الهدی بر بهره گیری از عناصر نخبه و توانمند در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: مسوولیت اساسی و حق نظام و مردم امروز بر عهده شماست که مناطق آزاد تجاری را در خدمت اقتصاد کشور و معیشت ملت قرار دهید و باید در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

در این دیدار حجت‌الله عبدالملکی دبیر مناطق آزاد تجاری ارائه گزارشی از روند فعالیت‌ها و راهبردهای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در مدیریت این مناطق ارائه کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول