اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

میزبانی از ۲۲۰۰ معتکف ماه رجب در حرم مطهر رضوی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: امسال ۴۰ هزار نفر برای اعتکاف ماه رجب در حرم مطهر رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که به دلیل محدودیت ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در این امر معنوی شرکت خواهند کرد.

میزبانی از ۲۲۰۰ معتکف ماه رجب در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسین شریعتی نژاد اظهار کرد: مراسم اعتکاف امسال به میزبانی آستان قدس رضوی در مسجد گوهرشاد، مسجد صدیقی‌ها و مسجد ملاهاشم برگزار خواهد شد که برای افزایش ظرفیت میزبانی، چهار شبستان نهاوندی، تبریزی، سبزواری و نجف‌آبادی مسجد جامع گوهرشاد نیز به این مراسم اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: با توجه به سه سال وقفه در برگزاری مراسم اعتکاف که به دلیل شرایط کرونایی ایجادشده بود، امسال با استقبال بسیار گسترده مردم به‌ویژه جوانان مواجه بودیم، بنابراین به سبب ظرفیت محدود علاقه‌مندان با قید قرعه در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس بیان کرد: برنامه‌های متعددی برای مراسم اعتکاف در نظر گرفته‌شده است و تلاش داریم با برپایی محافل انس با قرآن، سخنرانی‌های مذهبی و فرهنگی، برگزاری جلسات حلقه‌های معرفتی، پرسش و پاسخ و ارائه بسته‌های محتوایی، فضایی معنوی برای معتکفان فراهم آوریم.

شریعتی نژاد تصریح کرد: هم‌زمان با ماه مبارک رجب و به‌رسم هرسال، آیین معنوی اعتکاف از ۱۵ بهمن‌ماه مقارن با ۱۳ رجب و سالروز میلاد فرخنده حضرت علی علیه‌السلام، به مدت سه روز با حضور معتکفان در مساجد سراسر کشور، ازجمله مساجد حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام برپا خواهد شد.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول