اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

همدلی و عزم ملی برای خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر در مشهد شکل گرفت

استاندار خراسان رضوی گفت: همدلی و عزم ملی برای خدمت رسانی مناسب به زائران دهه آخر ماه صفر ایجاد شد.

همدلی و عزم ملی برای خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر در مشهد شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، امشب در آیین تجلیل از خدمتگزاران دهه آخر ماه صفر ، گفت: برای گسترش موضوع زیارت و خدمت رسانی مناسب به زائران دهه پایانی ماه صفر، نیازمند عزم ملی و استانی و حضور گسترده مردمی بودیم که خوشبختانه این مهم با همدلی محقق شد.

وی تصریح کرد: تلاش برای ایجاد زمینه‌های بهره‌مندی و بهره‌گیری از منبع پرفیض امام رضا(ع) به بهترین وجه از نظر عمق زیارت و گستره موضوعی و کمی برای همه مردم الویت کاری مسئولین استانی و کشوری بود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور مدیران دستگاه‌های مختلف و تشکل‌های مردمی در خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تجربیات و نگاه ملی و بخش‌های حاکمیتی استانی و محوریت آستان قدس رضوی به سمت تحقق اهداف عالی حرکت کنیم.

 نظری با بیان اینکه برخی زیرساخت های موجود ضعیف است، اظهار کرد: امیدواریم در کمترین زمان ممکن بتوانیم زیرساخت ها را تقویت کنیم.

دعوت مردم به دین باید بر اساس منطق و گفت‌وگو باشد

 حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز در این آیین با بیان اینکه ما به محبت و انس ورزیدن و تبعیت از اهل بیت(ع) نیاز داریم، گفت: اهمیت کار خدمت به زائران کوچک و کم نیست.

 وی عنوان کرد: امام صادق(ع) در مورد ائمه اطهار می‌فرمایند «ائمه اطهار برای مردم حیات و زندگی در تاریکی روشنایی هستند». کسی که دنبال زندگی انسانی، حیات واقعی و سلوک انسانی است باید بداند که ائمه منشاء تمام این‌ها هستند. اگر این ستاره‌های درخشان را از آسمان زندگی‌مان حذف کنیم زندگی‌مان تاریکی محض است. در روشنایی است که انسان می‌تواند مسیر را تشخیص دهد و به مقصد برسد. 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: این گفته‌ها نشانه ای از اهمیت کار خدمتگزاران به زائران امام رضا(ع) است. شما در هر بخشی که برای زیارت مطلوب تلاش می‌کنید، در ثواب مردم شریک هستید. زمانی که فردی در حرم حال خوب یا معرفت پیدا می‌کند، خادمان زائران نیز در این خیر سهیم می‌شوند.

حجت الاسلام مروی در ادامه ضمن تشکر از رئیس جمهور و دیگر مسئولان دولتی و استانی در فراهم کردن امکانات برای خدمت به زائران دهه آخر صفر، متذکر شد: اگر نتوانیم امکانات اولیه را برای زائران فراهم کنیم توجه و اقبال به زیارت کم می‌شود و اگر خدمات نباشد در روحیه زائر تاثیر منفی دارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول