اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جامعه سازی از رهگذر خودسازی توام با کار جهادی/اردوی جهادی دانشجویان تربت جام برگزار شد

مسئول بسیج دانشجویی تربت جام از اردوی خدمت رسانی جهادگران دانشجو با محوریت جامعه سازی و محرومیت زدایی از رهگذر خودسازی در مناطق کم برخوردار این شهرستان خبر داد.

جامعه سازی از رهگذر خودسازی توام با کار جهادی/اردوی جهادی دانشجویان تربت جام برگزار شد

رضا البرز مسئول بسیج دانشجویی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار فارس در تربت جام بیان کرد: گروه 36 نفره بسیج دانشجویی طی 6 شبانه روز اردوی جهادی با محوریت جامعه سازی و رفع محرومیت زدایی از رهگذر خودسازی توأم با کار جهادی را در خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار بخش نصرآباد این شهرستان در ۵ عرصۀ بهداشت و درمان، اقتصادمقاومتی و اشتغالزایی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی  به منصه ظهور قرار گذاشتند.

وی محیط اردوی جهادی را بستری مناسب برای تمرین ترک تعلق به دنیا و افزایش جنبه معنوی و ارتقاء روحیه جهادی دانشجویان از رهگذر خودسازی و جامعه سازی برشمرد و ابزارکرد: ترمیم، زیباسازی و رنگ آمیزی مدرسه شهید نادری روستا حسنک در عرصه عمرانی، ویزیت رایگان متخصص‌پزشک قلب، ارتوپد، مامایی، دندان پزشک، پزشک عمومی، روان شناسی و مشاوره تلفنی، غربالگری سلامت و خدمات پرستاری بخشی از تلاش جهادی دانشجویان در عرصه بهداشت و‌ درمان است.

مسئول بسیج دانشجویی تربت جام با اشاره به ورود دانشجویان در حوزه آموزش به ویژه توانمندسازی زنان روستایی خاطرنشان کرد: در این راستای کلاس های خیاطی، نمددوزی، آرایش و پیرایش، طراحی و نقاشی، گلدوزی و نیز آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، کلاس های تقویتی پایه های مختلف تحصیلی برگزار شد.

البرز ادامه داد: حضور کارشناسان کشاورزی و دامپروری در سرکشی ازباغات و دام‌های مردم روستا و ارائه مشاوره رایگان و اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی در شور و نشاط جوانان و نوجوانان از دیگر توفیقات این اردوی جهادی است تا بتوانیم خدمتی هر چندکوچک در تقویت رشد خودباوری و امید آفرینی در مناطق کمتر برخوردار ایجادکنیم.

وی حضور فرماندار، بخشدار و مسئولان اداری شهرستان در روز پایانی این اردوی جهادی به مناسبت هفته دولت را تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: در این دیدار چهره به چهره مردمی مطالبات، کمبودها و خواسته های منطقه به مسئولان مربوطه منتقل شد تاگامی بلند در جهت رفع مشکلات و نیازهای مردم برداشته شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول