اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ایجاد مراکز رشد و پارک علم و فناوری نیاز امروز دانشگاه‌های کشور است

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایجاد مراکز رشد و پارک علم و فناوری و آزمایشگاه نیاز امروز دانشگاه‌های سراسر کشور است و در دوره جدید وزارت علوم، اهتمام به فناوری و واحدهای فناور بسیار زیاد است.

ایجاد مراکز رشد و پارک علم و فناوری نیاز امروز دانشگاه‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه نیشابور اظهار کرد: در دهه فجر امسال  ۶۶ پروژه عمرانی، شامل  دانشکده، خوابگاه، سالن ورزشی و استخر در دانشگاه‌های وزرات علوم با زیربنای ۱۴۱ هزار مترمربع و اعتبار بیش از ۵ هزار میلیارد ریال در سراسر کشور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید دانشنامه‌ها در راستای حل مسائل و مشکلات نوشته شود. این که افراد عمری را در دانشگاه بگذرانند، مسئله ای حل نخواهد شد. به نظر ما اگر دانشگاه می‌خواهد برای فارغ التحصیلانش شغل ایجاد کند، باید به شرکت‌های دانش بنیان اهتمام و اعتنای بیشتری داشته باشد.

خطیبی تاکید کرد: ایجاد مراکز رشد، پارک علم و فناوری و آزمایشگاه نیاز امروز دانشگاه‌های سراسر کشور است و در دوره جدید وزارت علوم، اهتمام به فناوری و واحدهای فناور بسیار زیاد است.

وی همچنین با اشاره به بهره برداری از دانشکده علوم انسانی و ادبیات دانشگاه نیشابور بعد از ۴ سال خاطرنشان کرد: سایر پروژه‌های نیمه‌ تمام دانشگاه نیشابور از محل اعتبارات متمرکز وزارت علوم و از محل اعتبارات ملی تا سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید. استراتژی دولت این است که ساختمان جدید و پروژه عمرانی جدید کلنگ زده نشود تا پروژه های نیمه تمام قبلی به اتمام برسد. از این رو مکلفیم تا تمام پروژه‌های نیمه تمام قبلی را تا سال ۱۴۰۱ در سراسر کشور به اتمام برسانیم.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول