اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

معلم اهوازی مجموعه 954برگی اسکناس را به موزه آستان قدس اهدا کرد

مجموعه 954 برگ اسکناس رایج 77 کشور جهان از سوی معلم و واقف اهوازی به موزه سکه آستان قدس رضوی اهدا شد.

معلم اهوازی مجموعه 954برگی اسکناس را به موزه آستان قدس اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، ابراهیم دژگاهی معلم بازنشسته‌ای که دوران جوانی خود را در بحبوحه جنگ سپری کرده و در سن ۶۴ سالگی مجاور حرم مطهر رضوی شده است، یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های زندگی خود شامل ۹۵۴ برگ اسکناس رایج ۷۷ کشور جهان که ماحصل ۱۵ سال تلاش او بوده است را به موزه سکه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

این معلم و واقف خاطرنشان کرد: موزه آستان قدس رضوی بهترین جا برای تقدیم بهترین داشته‌هایم است. ازین پس هر آنچه از با ارزشترین‌ اسکناس‌های مخصوص مجموعه‌داری را تهیه کنم قطعا به موزه رضوی اهدا خواهم کرد.

بنا به گفته محمدرضا شاهرودی زاده کارشناس مسئول امور مستندنگاری موزه آستان قدس رضوی، قدیمی ترین اسکناس مجموعه اهدا شده متعلق به کشور برزیل است که در فاصله سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۸ میلادی چاپ و منتشر شده است.

همچنین اسکناس‌های ایران بیشترین تعداد را در بین اسکناس‌های این مجموعه داشته که در میان آنها یک جفت اسکناس ۵۰۰ ریالی سری پانزدهم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با امضاء مرتضی محمّدخان (وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت ششم از ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۴) و دکتر محسن نوربخش (رئیس کلّ بانک مرکزی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۲) موجود است که به لحاظ داشتن دو فیلیگران (علامت درون متن کاغذ اسکناس که در نور دیده می شود) متفاوت شهید حسین فهمیده و دیگری الله از نظر مجموعه داران اسکناس حائز اهمیت و ارزش است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول