اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۷۴ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب ۳ شهرستان خراسان رضوی وارد شد

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفا استان خراسان رضوی گفت: بارش شدید باران و وقوع طوفان، ۷۴ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبرسانی شهرستان ها صالح آباد، تایباد و باخرز وارد کرد.

۷۴ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب ۳ شهرستان خراسان رضوی وارد شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا خراسان رضوی، رضا یاقوتی نیا مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفا استان خراسان رضوی اظهار کرد: بارش شدید باران و وقوع طوفان، ۷۴ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبرسانی شهرستان ها صالح آباد، تایباد و باخرز وارد کرد.

وی بیشترین خسارت با ۶۸ میلیارد ریال را مربوط به شهرستان مرزی صالح آباد اعلام کرد و افزود: وقوع طوفان موجب قطع جریان برق و دلیل سوختن پمپ و در نهایت خروج چاه شماره ۲ صالح آباد از مدار تولید به مدت ۵ ساعت شد که با تلاش همکاران، این منبع به شبکه تامین برگشت. اما با شروع بارش و وقوع سیل، آب شرب شهر جنت آباد و ۲۷ روستا با دو هزار و ۷۴۳ خانوار  قطع  شد.

یاقوتی نیا در ادامه گفت: مدیرعامل و مدیر دفتر حراست آبفا خراسان رضوی در پی اطلاع از  حادثه در منطقه حضور یافتند و ضمن شرکت در جلسه ستاد بحران شهرستان، از نزدیک رفع مشکل تامین آب شهروندان و روستائیان را مدیریت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان این وقایع، ۲ رشته قنات، یک دهنه چشمه، ۱۰ هزار متر خط انتقال، ۱۵۰متر دیوار ساحلی  و یک حلقه چاه دستی تخریب شد و یک دستگاه پمپ نیز سوخت. برای رفع مشکل کم آبی مناطق آسیب دیده، علاوه بر ارسال الکتروپمپ و تجهیزات،  نسبت به اعزام گروه های تخصصی از تربت جام، نیشابور و خواف و توزیع آب با یک دستگاه تانکر اقدام شد.

یاقوتی نیا افزود: سیل به بخشی از تاسیسات شهرستان های  باخرز و تایباد هم ۶ میلیارد ریال خسارت زد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول