اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رتبه دوم کنکور زبان: پشتکار و توکل به خدا باعث موفقیتم شد

رتبه دوم کنکور زبان خارجی موفقیتش در کنکور سراسری ١۴٠٠ را پشتکار، توکل به خدا و مطالعه زیاد دانست.

رتبه دوم کنکور زبان: پشتکار و توکل به خدا باعث موفقیتم شد

سحر درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه با ابراز خوشحالی از کسب رتبه دوم کنکور زبان خارجی در کنکور سراسری امسال، اظهار کرد: همواره در طول یک سال گذشته به صورت میانگین حدود ۱۲ ساعت درس می‌خواندم و روزهایی که به مدرسه می‌رفتم ۸ ساعت مشغول درس خواندن بودم و زمانی که مدرسه کلاس آنلاین داشت ۱۱ ساعت درس می‌خواندم.

رتبه ۲ کنکور سراسری در رشته زبان گفت: ۲ سال برای کنکور درس خواندم و در مقایسه با اکثر پشت کنکوری‌ها اراده بیشتری داشتم و بسیاری از نیازهای کوتاه‌مدت خود را برای رسیدن به خواسته‌های بلندمدتم قربانی کردم؛ چراکه از این بازه ۲ ساله که از کلاس یازدهم آغاز شد می‌توانستم به‌گونه‌ای دیگر بهره ببرم، مثلاً به تفریح بپردازم؛ اما ۲ سال صبر کردم تا اکنون سود بیشتری ببرم که این حاصل اراده است و چون پدر و مادرم دبیر ریاضی هستند تاثیر زیادی در درس خواندن من داشت.

وی افزود: فکر کردن به رتبه خوب و داشتن هدف یکی از گام‌های مهم اولیه در مسیر موفقیت است و دانش آموزان باید به توانایی‌های خودشان اعتماد داشته باشند.

درودگر تصریح کرد: نقش خانواده و داشتن مکانی آرام و به دور از دغدغه و سر و صدا می‌تواند نقش مهمی در موفقیت دانش آموزان در آزمون سراسری ایفا کند و من در کلاس‌هایی که از طرف مدرسه برگزار می‌شد، شرکت می‌کردم و معتقدم که فضای مجازی جای مدرسه را نمی‌گیرد اما با همت بالایی که در معلمان وجود دارد بسیار کمک‌کننده بود.

رتبه ۲ کنکور سراسری در رشته زبان افزود: برای رسیدن به موفقیت در کنکور تلاش زیادی کرده‌ام و کسب رتبه تک رقمی را حتی در خواب برای خودتصور نمی‌کردم که با پشتکار به آن دست یافتم و من بیشتر برای رشته تجربی درس خواندم چون امسال خیلی سخت بود در مورد کنکور زبان آن‌قدر امید نداشتم.

وی عنوان کرد: سخت کوشی لازمه موفقیت است و بر این اساس روزانه ۱۲ ساعت مطالعه داشتم، ولی برای هدفم، تمرکز داشتن بر مطالب بسیار موثر بود.

انتهای پیام/۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول