اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حال و هوای حرم امام الرئوف در روز عید غدیر

در حرم امام الرئوف همه آمده‌اند عیدی بگیرند، لهجه‌ها و لباس‌ها خبر از اجتماع رنگارنگ زائران از راه دور و نزدیک می‌دهد تا در این روز به بزرگ سادات ایران زمین تبریک بگویند و بیعتی دوباره ببندند.

حال و هوای حرم امام الرئوف در روز عید غدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یک هزار و ۴۳۲ سال پیش بود، زیر آفتاب سوزان عربستان بعد از اتمام مناسک حج در راه بازگشت از مکه به مدینه خبر رسید که پیامبر گفته در غدیر خم همه جمع شوید که می‌خواهم رسالتم را کامل کنم، از جهاز شتران منبری ساختند و حبیب خدا رفت روی منبر و فرمود «أَنَّ عَلِی بْنَ أَبیطالِبٍ أَخی وَ وَصِیی وَ خَلیفَتی عَلی أُمَّتی وَالإمامُ مِنْ بَعْدی» و فرمود «ثُمَّ مِنْ بَعْدی عَلِی وَلِیکُمْ وَإمامُکُمْ بِأَمْرِ اللّه‏ِ رَبِّکُمْ، ثُمَّ الإمامَةُ فی ذُرِّیتی مِنْ وُلْدِهِ».

حالا بعد از یک هزار و ۴۳۲ سال زیر سایه دوم علی از آل علی جشنی به یمن این روز خجسته برپاست، در حرم امام الرئوف همه آمده‌اند عیدی بگیرند، لهجه‌ها و لباس‌ها خبر از اجتماع رنگارنگ زائران از راه دور و نزدیک می‌دهد تا در این روز به بزرگ سادات ایران زمین تبریک بگویند و بیعتی دوباره ببندند.

با وجود شلوغی صف‌های زیارت زائران با آرامش و طمأنینه به سمت ضریح مطهر می‌روند و پیش از زیارت خادمان حرم رضوی کامشان را با نبات متبرک شیرین می‌کنند.

به یمن این روز خجسته گویی زائران پرچم شادی را پوشیده‌اند و با لباس‌های خوش‌رنگ و نو خبر از حال خوششان در این روز می‌دهند.

از صحن انقلاب به سمت صحن آزادی و گوهرشاد می‌روم، گروه سرود نوجوانان در ایوان مقصوره دارند در مدح امیرالمومنین(ع) سرود می‌خوانند و زائران با اشتیاق گرد آن‌ها جمع شده‌اند و موبایل به دست دارند این لحظات زیبا را ضبط می‌کنند.

امروز شیعیان هر کجای عالم باشند نام‌های حضرت حیدر جلا و صفای دیگری به سینه‌شان می‌دهند، چه رسد به اینکه گوشه صحن گوهرشاد در جوار دوم علی از آل علی باشند و حلاوت ذکر نام امیرالمؤمنین(ع) چندین برابر بر جانشان بنشیند.

نزدیک غروب آفتاب است و نقاره‌خانه حرم شروع به نواختن آوای رضا جان می‌کند، دوربین‌ موبایل‌های زائران سمت نقاره‌خانه و صحن و سرای حضرت شمس الشموس در حال ضبط این لحظات زیبا هستند تا در انتهای این روز پر خیر و برکت در بارگاه سلطان توس با رساندن این نوای زیبا و به اشتراک گذاشتنش با اقوام و آشنایانشان دل آن‌ها را نیز به این سرای باصفا و نورانی گره بزنند.

سلام آخر را می‌دهم و از باب‌الرضا خارج می‌شوم، زائرانی با در دست داشتن گل و پرچم‌های «امیرالمومنین حیدر» وارد حرم می‌شوند، شادمانه‌های غدیر هنوز تمامی ندارد و کاروان‌های خودرویی و موتوری و بوق‌های شادی و حیدر گویان از زیرگذر حرم بالا می‌آیند و به دور میدان بیت المقدس می‌چرخند.

زائرانی که دارند خودشان را به نماز اول وقت حرم می‌رسانند با دیدن این کاروان به وجد می‌آیند و دوربین به دست لحظات پایانی روز عید غدیر در مشهد الرضا را ثبت و ضبط می‌کنند.

=================
گزارش از: فریده خسروی
=================

انتهای پیام/ /خ/۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول