به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، محمدجواد ساعدی اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح رضایتمندی ارباب رجوع، دریافت و رسیدگی به موقع گزارشها و شکایتهای مردمی از اولویتهای کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بوده است و در خرداد ۱۴۰۰ ، ۲ هزار و سیصدو پنجاه و هشت گزارش شکایت مردمی، ستاد خبری وناظرین افتخاری به صورت حضوری و تلفنی دریافت و رسیدگی شده است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گرانفروشی با ۵۲ درصد، عدم درج قیمت با ۱۹ درصد و کم فروشی با ۱۱ درصد بیشترین تخلفات را شامل بوده است.
وی خاطرنشان کرد: موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل نان، میوه وسبزی، مرغ و مواد غذایی و در بخش خدمات رستوران، تعمیر خودرو، آرایشگران و پیرایشگران و خدمات مشاورین املاک بوده است.
ساعدی ادامه داد: بازرسان در رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۵۹۱ واحد متخلف شناسایی کردند و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۱ میلیارد تنظیم وجهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در خراسان رضوی ارسال شده است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی سابقه تخلف نداشته است قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام شده که در همین راستا ۵۶ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ۱۴ میلیارد ریال از ابتدای سالجاری به آنان مسترد شده است.
انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸