اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گرانفروشی در صدر تخلفات اقتصادی خراسان رضوی در خرداد ۱۴۰۰

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در خرداد ماه ۱۴۰۰ از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گران‌فروشی با ۵۲ درصد، عدم درج قیمت با ۱۹ درصد و کم فروشی با ۱۱درصد بیشترین تخلفات را شامل بوده است.

گرانفروشی در صدر تخلفات اقتصادی خراسان رضوی در خرداد ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، محمدجواد ساعدی اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح رضایت‌مندی ارباب رجوع، دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بوده است و در خرداد  ۱۴۰۰ ، ۲ هزار و سیصدو پنجاه و هشت گزارش شکایت مردمی، ستاد خبری وناظرین افتخاری به صورت حضوری و تلفنی دریافت و رسیدگی شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گران‌فروشی با ۵۲ درصد، عدم درج قیمت با ۱۹ درصد و کم فروشی با ۱۱ درصد بیشترین تخلفات را شامل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل نان، میوه وسبزی، مرغ و مواد غذایی و در بخش خدمات رستوران، تعمیر خودرو، آرایشگران و پیرایشگران و خدمات مشاورین املاک بوده است.

ساعدی ادامه داد: بازرسان در رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۵۹۱ واحد متخلف شناسایی کردند و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۱ میلیارد تنظیم وجهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در خراسان رضوی ارسال شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی سابقه تخلف نداشته است قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام شده که در همین راستا ۵۶ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ۱۴ میلیارد ریال از ابتدای سال‌جاری به آنان مسترد شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول