اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تقسیم مشهد به ۱۹ منطقه برای نظارت بهتر بر انتخابات/ فرماندار مشهد: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار رکن اصلی انتخابات هستند

فرماندار مشهد گفت: امسال برای نظارت بهتر بر انتخابات، شهرستان مشهد به ۱۹ منطقه تقسیم شده است، یعنی ما امسال ۱۹ شبه‌فرمانداری خواهیم داشت که از این ۱۹ منطقه، ۱۸ منطقه بر اساس منطقه‌بندی شهرداری است و منطقه ۱۹ نیز به عنوان منطقه سیار پیش‌بینی شده است که دارای ۳۰ شعبه اخذ رای است.

تقسیم مشهد به ۱۹ منطقه برای نظارت بهتر بر انتخابات/ فرماندار مشهد: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار رکن اصلی انتخابات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا هاشمی امروز در نشست خبری با محوریت انتخابات پیش‌رو، ابراز کرد: امیدوار هستیم بیست‌ و هشتم خرداد ماه امسال، در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ثبت شود. ما هم به عنوان زیرمجموعه‌ای از وزارت کشور از چند ماه گذشته فعالیت‌های خود را شروع کرده‌ایم و جلساتی با هیأت‌های نظارت بر انتخابات برگزار کرده‌ایم.

فرماندار مشهد با بیان اینکه ارکان امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار رکن اصلی انتخابات است، تکمیل کرد: امنیت از ارکان بسیار مهم انتخابات است، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، در بحث سلامت انتخابات باید علاوه بر صیانت از آرای مردم، متوجه موضوع بسیار مهم حفاظت از جان مردم در برابر کرونا نیز بود.

وی اضافه کرد: رکن رقابت در انتخابات دارای اهمیت و همچنین رکن چهارم یعنی مشارکت رکن بسیار مهمی است و امیدوارم امسال اصحاب رسانه و نخبگان به گونه‌ای به این مسئله ورود پیدا کنند که ما شاهد یک مشارکت حداکثری باشیم.

هاشمی افزود: از مجموع ۳۰ نامزد انتخابات شوراهای شهر خراسان رضوی که اخیراً در هیأت مرکزی نظارت کشوری تایید صلاحیت شدند، تعداد ۱۸ نامزد، از داوطلبین انتخابات شوراهای شهر شهرستان مشهد هستند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه تا به حال فرمانداری مشهد ۱۳ جلسه با هیأت اجرایی برگزار کرده است، ادامه داد: در این جلسات تعداد شعب، محل شعب و عوامل شعب را مورد بررسی قرار دادیم و در تمام شهرستان مشهد، ما هزار و ۸۹۲ شعبه اخذ رای در روز انتخابات داریم که از این تعداد هزار و ۵۱۴ شعبه معادل ۸۰ درصد شعب در شهر مشهد، ۱۳ درصد در بخش مرکزی شهرستان مشهد، چهار درصد در بخش رضویه و سه درصد هم در بخش احمدآباد خواهد بود.

وی افزود: امسال تعداد شعب اخذ رای در شهرستان مشهد ۲۴ درصد نسبت به تعداد شعب در انتخابات ۹۶ افزایش یافته است؛ همچنین در شهر مشهد ما برای انتخابات امسال، نسبت به انتخابات ۹۶ به میزان ۳۰ درصد تعداد شعب را افزایش دادیم که این افزایش شعب به منظور دسترسی راحت‌تر مردم و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، صورت گرفته است.

هاشمی با یادآوری اینکه امسال انتخابات شورای شهر مشهد به صورت تمام الکترونیک انجام می‌شود، تکمیل کرد: انتخابات ریاست جمهوری نیز ۲۴ فرایند به صورت الکترونیکی و فقط فرایند آخر که مرحله رای‌گیری است، به صورت دستی انجام خواهد شد؛ امسال در شهر مشهد، ما تعداد پنج هزار و ۴۰۰ صندوق الکترونیک خواهیم داشت، در هر شعبه حداقل یک و حداکثر هشت صندوق الکترونیک وجود دارد.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: امسال به منظور اعمال نظارت بهتر بر انتخابات، شهرستان مشهد به ۱۹ منطقه تقسیم شده است، یعنی ما امسال ۱۹ شبه‌فرمانداری خواهیم داشت که از این ۱۹ منطقه، ۱۸ منطقه بر اساس منطقه‌بندی شهرداری است و منطقه ۱۹ نیز به عنوان منطقه سیار پیش‌بینی شده است که دارای ۳۰ شعبه اخذ رای است.

وی با بیان اینکه همین مناطق نوزده‌گانه نیز به ۱۵۸ ناحیه تقسیم شده‌اند، افزود: همچنین ۹۴ درصد شعب اخذ رای در شهرستان مشهد شعب ثابت و مابقی شعب سیار هستند، حدود ۸۱ درصد شعب شهرستان مشهد، شعب شهری و مابقی شعب روستایی هستند. همچنین در ۵۰ درصد شعب شهرستان مشهد رای‌گیری به صورت عمومی هم از بانوان و هم از آقایان انجام می‌شود و در ۲۵ درصد شعب فقط از خانم‌ها و در ۲۵ درصد دیگر نیز فقط از آقایان، رای‌گیری به عمل می‌آورند.

مدارس ۵۹ درصد شعب اخذ رأی در مشهد را تشکیل می‌دهند

هاشمی گفت: به دلیل شیوع کرونا امسال سعی شده است از شعب دارای محوطه باز استفاده شود، و در شهرستان مشهد، مدارس ۵۹ درصد شعب اخذ رای را تشکیل می‌دهند. همچنین از مساجد و برخی دیگر از اماکنی که شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند نیز به عنوان شعبه اخذ رای استفاده خواهد شد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه امسال در بیست و هشتم خرداد ماه تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم از عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان مشهد هستند، عنوان کرد: همچنین تعرفه‌های انتخابات نیز در حال بسته‌بندی شدن است، از شهرستان مشهد ۱۲ نفر برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد سه نفر انصراف دادند، سه نفر تایید صلاحیت شدند و ۶ نفر هم احراز صلاحیت نشدند.

وی تشریح کرد: انتخابات اسفند ۹۸ یکی از بی‌حاشیه‌ترین انتخاباتی بود که تا به حال در سطح شهرستان مشهد برگزار شد و امیدواریم در انتخابات خردادماه امسال نیز انتخابات در سلامت و امنیت کامل و با مشارکت بالا برگزار شود.

اعلام نتایج انتخابات شورای شهر در کمتر از یک ساعت!

هاشمی با بیان اینکه در ادوار گذشته که انتخابات شوراها به صورت دستی انجام می‌شد، شمارش آرا فرایندی بسیار زمانبر بود، متذکر شد: در این دوره بناست انتخابات شوراهای شهر شهرستان مشهد به صورت تمام الکترونیک انجام شود و در کمتر از یک ساعت می‌توان نتایج انتخابات شوراهای شهر این شهرستان را اعلام کرد.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به برخی از تایید صلاحیت‌هایی که این اواخر از طرف هیأت مرکزی نظارت کشوری در رابطه با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام شده است، ما امسال در انتخابات شوراهای شهرستان مشهد، از تمام سلایق و جناح‌ها در انتخابات نامزد داریم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول