اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

97 درصد فوتی‌های بیماری کرونا در سنین بالای 50 سال است

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: 97 درصد فوتی‌های بیماری کرونا در کشور در سنین بالای 50 سال است که این افراد نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند.

97 درصد فوتی‌های بیماری کرونا در سنین بالای 50 سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، قاسم جان بابایی امشب در حاشیه بازدید بیمارستان واسعی سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه بیماران بدحال زیادی در این بیمارستان بستری هستند و بخش زیادی از بیماران بد حال از اورژانس منتقل شدند و بیانگر این است که بیماران کرونایی بدحال به بیمارستان منتقل می شوند.

وی مراجعه دیرهنگام مردم به بیمارستان را یکی از مهم‌ترین ورود بیماران بدحال به بیمارستان واسعی سبزوار دانست و افزود: متاسفانه این موضوع کار بیماران را برای درمان بیماران بسیار سخت و دشوار می‌کند و افراد بد حال دارای سن بالا یا بیماری‌هایی از جمله دیابت و فشارخون و سایر بیماری‌ها را دارند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: زمانی که درصد آلودگی در افراد با سن بالا و بیماری زمینه‌ای بیشتر شود ناخودآگاه میزان فوتی‌ها را افزایش می‌دهد و برای کاهش فوتی‌ها مردم باید زودتر برای بستری شدن به بیمارستان مراجعه کرده، از افراد مسن باید محافظت شود.

جان بابایی با بیان اینکه ۹۷ درصد فوتی‌های کرونا در سنین بالای ۵۰ سال است و تنها دو درصد فوتی‌ها در سنین کمتر از ۴۰ سال قرار دارند، بیان کرد: رفت و آمدهای خانوادگی نباید به طوری باشد که افراد مسن دچار آلودگی بیماری کرونا شوند و متاسفانه اکنون مشکلی که داریم، رفت و آمدها، روابط خانوادگی و مهمانی‌ها سبب شده که افراد مسن به بیماری کرونا مبتلا شوند.

وی تاکید کرد: از مردم عزیز انتظار داریم که مراعات‌های مورد نیاز را برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را انجام دهند و مراقبت‌ها از منازل باید آغاز شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول