اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افتتاح ۴۵ پروژه ورزشی در دولت تدبیر و امید

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی از افتتاح ۴۵ پروژه ورزشی در دولت تدبیر و امید خبر داد.

افتتاح ۴۵ پروژه ورزشی در دولت تدبیر و امید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فرزاد فتاحی درخصوص وضعیت زیرساخت‌های ورزشی در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: از سال 1392 در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در خراسان رضوی 161 پروژه آغاز شده که 45 پروژه افتتاح و به بهره‌برداری رسیده، از این تعداد، 30 پروژه سرپوشیده به متراژ 37 هزار و 860 مترمربع و 15 پروژه روباز به متراژ 155 هزارو 642 مترمربع است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون 116 پروژه دردست اجرا است که 35 پروژه سرپوشیده به متراژ 53 هزار و 184 مترمربع و 81 پروژه روباز است، از مجموع کل پروژه‌ها  71  پپروژه در مناطق روستایی و 90 پروژه در مناطق شهری قراردارد، همچنین اعتبار تخصیص یافته پروژه‌های ورزشی خراسان رضوی بالغ بر117 میلیارد و 180 میلیون تومان بوده که سهم پروژه‌های سرپوشیده 41 میلیارد و 950 میلیون تومان و استادیوم‌ها و پروژه‌های روباز 75 میلیارد و 230 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال می‌توان پروژه‌های بزرگی مانند فاز یک استادیوم یک هزار و 500 نفره سبزوار، استادیوم 5 هزار نفره تربت جام و تربت حیدریه و فاز یک استادیوم نیشابور، استادیوم ورزشی باخرز، سالن با گنجایش تماشاچی ژیمناستیک ثامن الائمه (ع) را نام برد.

فتاحی خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی از جمله 8 خانه جوان با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان در شهرستان‌های تابعه و احداث پروژه‌های بزرگی همچون فاز 2 استادیوم‌های ۱۵هزار نفری سبزوار، 5 هزار نفری نیشابور، استادیوم و سالن ورزشی جغتای و احداث سالن 6 هزار نفری مشهد، پیست اتومبیلرانی ثامن الائمه(ع) و سالن‌های ورزشی روستایی و دیواره‌های صخره نوردی و همچنین احداث ۱۰۰ زمین چمن فوتبال از جمله مهم‌ترین پروژه‌های در دست احداث است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: سرانه اماکن ورزشی در ابتدای دولت تدبیر و امید 0.31 متر مربع و اکنون به 0.34 متر مربع رسیده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول