اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خانه هلال در استانداری و نهادهای خراسان رضوی راه اندازی می‌شود

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر نقش خانه‌های هلال در ارتقای سطح تاب آوری جامعه، خواستار راه اندازی خانه هلال در استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان شد.

خانه هلال در استانداری و نهادهای خراسان رضوی راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در دیدار با مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به ضرورت بالارفتن آگاهی‌های عمومی و آمادگی مردم در مواجهه با مخاطرات اظهار کرد: تشکیل خانه هلال در نهادها و نیز راه اندازی آن در شهرها و روستاها می‌تواند زمینه ساز استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ارتقای تاب آوری در حوادث باشد.

استاندار خراسان رضوی همچنین خطاب به معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: طرح ایجاد خانه هلال به شورای اداری استان ابلاغ شود و ادارات و نهادهای دولتی نیز موظفند در راستای توانمندسازی عمومی گام بردارند.

غربالگری و پایش یک میلیون و ٩۶ هزار و ٥٨١ نفر در ماجرای کرونا

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی نیز در این دیدار طی ارائه گزارشی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان در مقابله و مدیریت بیماری کرونا از بهمن ماه سال گذشته تاکنون اظهار کرد: در مرحله نخست موضوع آموزش عمومی برای آشنایی عمومی با ویروس کووید ١٩ مدنظر بود و سپس یک میلیون و ٩۶ هزار و ٥٨١ نفر مورد غربالگری و پایش قرار گرفتند.

سید مجتبی احمدی درباره اولویت ایجاد خانه‌های هلال در دوره جدید هلال احمر افزود: برنامه ریزی برای راه اندازی خانه‌های هلال برای ارائه آموزش‌های همگانی به مردم در اقصی نقاط استان با هدف ارتقای سطح آمادگی جامعه برای پاسخگویی به هنگام و مدیریت بهینه در بحران‌ها را در دستور کار داریم.

وی درباره برگزاری پنجمین دوره انتخابات سراسری مجامع هلال احمر در استان افزود: در مرحله نخست تعداد ٣هزار و۶١٢ نفر از اعضای جوان، داوطلب و امدادگر جمعیت هلال احمر در این انتخابات شرکت کردند و اعضای شورای اجرایی و بازرسان هلال احمر در شعب را انتخاب کردند و در مرحله دوم نیز ٣٢ نفر از ٣۶ نفر اعضای منتخب در مجمع استانی اعضای هیئت مدیره و بازرسان استان را انتخاب کردند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی همچنین در قسمتی از این دیدار به موضوع بازپسگیری شیرخوارگاه سابق هلال احمر پس از ١٢ سال با همکاری سازمان بازرسی و بهزیستی استان و دادستان مشهد اشاره کرد.

احمدی درباره وضعیت انبارهای امدادی هلال احمر استان نیز گفت: با توجه به استفاده از اقلام امدادی موجودی انبارها در حوادث اخیر نیاز به تامین مجدد موارد اضطراری مورد نیاز در حوادث بود که با اهتمام رئیس و دبیرکل هلال احمر کشور و حمایت سازمان امداد و نجات، تجهیز انبارها در حال انجام است.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول