اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاهش روشنایی شهر راهی برای ممانعت از تجمع مردم کاشمر در شرایط کرونایی

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: کاهش روشنایی در بلوار سیدمرتضی(ع) و بوستان‌های سطح شهر می‌تواند راهی مناسب برای ممانعت از تجمع شهروندان در شرایط کرونایی باشد.

کاهش روشنایی شهر راهی برای ممانعت از تجمع مردم کاشمر در شرایط کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، احمد غزنوی امروز در یک‌صد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر با تقدیر از زحمات و تلاش‌های کادر بهداشتی و درمانی، از شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان ابراز نگرانی و اظهار کرد: با توجه به اینکه توصیه متخصصان رعایت مسائل بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی است، ضرورت دارد موضوع استفاده از ماسک به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر با تأکید بر اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی نیازمند تلاش و کار بیشتر هستیم، یادآور شد: شهرداری باید در این راستا بیلبوردها و فضای تبلیغات محیطی سطح شهر را به امر اطلاع‌رسانی توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی بلوار امامزاده سیدمرتضی(ع) و بوستان‌های سطح شهر مکانی مناسب برای دورهمنشینی‌های خانوادگی است، یادآور شد: در شرایطی که توصیه متخصصان پرهیز از هرگونه اجتماع است، کاهش روشنایی در بلوار سیدمرتضی و بوستان‌های سطح شهر می‌تواند راهی برای ممانعت از تجمع شهروندان در این فضاها باشد، بنابراین می‌طلبد شهرداری نسبت به کاهش روشنایی این اماکن اقدام کند.

غزنوی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شده تا قشر زیادی به لحاظ تأمین مایحتاج اولیه زندگی در تنگنا قرار بگیرند، ابراز کرد: انتظار می‌رود شهرداری حتی با فروش زمین از این خانواده‌ها حمایت کند و اجازه ندهد افرادی که درگیر این ویروس هستند به لحاظ معیشتی مشکلی داشته باشند.

کرونا، کوچک و بزرگ نمی‌شناسد

عضو دیگر شورای شهر کاشمر با بیان اینکه افزایش تعداد بستری‌شدگان و مبتلایان موجب نگرانی شده است، گفت: اگرچه تاکنون اطلاع‌رسانی‌ها از طریق رسانه‌ها و جراید انجام ‌شده و همگان نسبت به این ویروس آگاهی داریم، اما متأسفانه هرچه جلوتر می‌رویم شرایط برای مردم عادی‌تر می‌شود.

محمدصادقی با تأکید بر افزایش تبلیغات محیطی در خصوص هشدارها و توصیه‌های بهداشتی، ابراز کرد: با توجه به اینکه این ویروس علائم اختصاصی ندارد و همه مردم با هر سن و سالی در معرض ابتلا به آن قرار دارند، خاطرنشان کرد: باید با فراهم کردن شرایط و امکانات نسبت به شناسایی و قرنطینه افراد مبتلا اقدام کرد تا از شیوع بیشتر آن جلوگیری شود، چرا که این ویروس بزرگ و کوچک نمی‌شناسد.

شهرداری از فعالیت‌های فرهنگی شورا حمایت نمی‌کند

عضو دیگر شورای شهر کاشمر نیز بر لزوم توجه بیشتر به بهره‌گیری و استفاده از فضای مجازی در شرایط کنونی، گفت: اینکه برخی مسؤولان مباحث و موضوعات بهداشتی را جدی نمی‌گیرند که در واقع یک سهل‌انگاری است.

حجت‌الاسلام میثم خزاعی با انتقاد از اینکه بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد برگزاری جلساتی نظیر معارفه هستیم، افزود: در شرایطی که مردم را به پرهیز از اجتماع، برگزاری عروسی و مراسم ترحیم توصیه می‌کنیم، برخی از ارگان‌ها به بهانه‌های مختلف در پارک جلسه برگزار می‌کنند.

وی با انتقاد از عدم‌حمایت شهرداری در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و مجازی از سوی شورا خاطرنشان کرد: متأسفانه از سوی شهرداری به برنامه‌ها و فعالیت کمیسیون‌ها کمک نمی‌کند، به‌طوری‌که در تأمین هزینه‌ها از سوی شهرداری با مشکل مواجه هستیم.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول