اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

«تبلیغ»، سلاح مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در تمام ‌دوران جنگ فرهنگی سلاح جمهوری اسلامی، اسلام ناب محمدی است که مبلّغ و پرچم دار آن طلاب و روحانیون مبلّغ هستند.

«تبلیغ»، سلاح مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی تبلیغات اسلامی که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: گام دوم انقلاب با اتمام چله اول با حضور پرشور مردم شروع شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: دشمنان ما در ابتدای گام اول جنگ نظامی را برای جلوگیری از انقلاب اسلامی شروع کردند و بعد از اینکه شکست خوردند دست به هجوم فرهنگی از راه رسانه زدند.

وی با اشاره به سلاح جمهوری اسلامی در هجوم فرهنگی دشمن بیان کرد: در تمام‌دوران جنگ فرهنگی، سلاح جمهوری اسلامی، اسلام ناب محمدی است که مبلّغ و پرچم دار آن طلاب و روحانیون مبلّغ هستند. تبلیغ هم نیاز به نو‌ شدن دارد چون شیوه دشمنی دشمن هم عوض شده است.

صاحبقرانی اظهار کرد: تربیت نیروی جوان انقلابی از کارهای اساسی تبلیغ در گام دوم انقلاب است. جوان‌ها باید آمادگی این را داشته باشند که پنجه در پنجه استکبار بیندازند و در برابر تمام کفر مبارزه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به عمومی کردن تبلیغ در جامعه به عنوان یک اصل مهم متذکر شد: سر رشته تبلیغ در لایه نخبگانی باید در دست روحانیون راهبری شود ولی همه باید مردم را  نسبت به ترویج و تبلیغ دین سوق بدهیم. یک معلم باید دغدغه تربیت دانش آموزان را هم داشته باشد. یک استاد دانشگاه فقط نباید به آموزش محتوای درسی خود بپردازد بلکه باید نکات اخلاقی و دینی را به دانشجوی خود یاد بدهد.

وی خاطر نشان کرد: تبلیغات در آیین اسلام به معنای تبیین موثر دین است. تبلیغی موثر است که منجر به اراده مردم برای مبارزه با استکبار شود.

صاحبقرانی با اشاره به شخصیت والای سپهبد سلیمانی در عرصه تبلیغ موثر دین ادامه داد: مبلغ باید مثل سپهبد شهید سلیمانی باشد که دشمنان از ترسشان او را به شهادت رساندند. تبلیغ یعنی اینکه شهادت یک فرد هم در راه پیشبرد اهداف اسلامی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: عنصرها و عوامل اثرگذار در پیشرفت اسلام را رهبر اسلامی می‌بیند و اگر رهبری امروز می‌فرمایند جنگ تمام عیار اقتصادی است مبلّغ دینی باید حواسش باشد و در این حوزه مطالعه و تبلیغ انجام دهد.

وی در پایان گفت: اگر نسبت به نشر خوبی‌ها دغدغه داشته باشیم ضد ارزش‌ها در لابه لای ارزش‌ها گم می‌شود. دشمنان ما از همین عنصر ترویج بدی‌ها استفاده می‌کنند.

مهم ترین موضوع در گام دوم نیروی انسانی است

در ادامه این مراسم مدیر کانون فرهنگی تبلیغی فرزند بیشتر گفت: رهبری می‌فرماید مهم‌ترین موضوع در گام دوم نیروی انسانی است چون اگر نیروی انسانی نباشد اقتصاد مقاومتی هم انجام نمی‌شود.

حجت الاسلام امیرحسین حق‌خواه با اشاره به دغدغه مهم رهبری در زمینه کاهش جمعیت جوان افزود: رهبری در تمام سخنرانی‌های عمومی و خصوصی خودشان از سال 90 به این طرف به موضوع افزایش جمعیت اشاره می‌کنند و در سخنرانی اخیر فرمودند که کاهش جمعیت کشورهای اسلامی تهدید جدی برای آینده نظام اسلامی است.

وی در پایان گفت: کانون فرزند بیشتر در یک شبکه گسترده کشوری در زمینه فرهنگسازی برای فرزند آوری فعالیت می‌کند.

امر به معروف و نهی از منکر عملی

در ادامه این مراسم امام جماعت مسجدالرضا شهرک شهید باهنر گفت: ما باید امر به معروف و نهی از منکر عملی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمدکمال صداقت افزود: مثلا رئیس کمپ ترک اعتیاد تحت پوشش مسجد که از اراذل اوباش نامی مشهد بوده است الان گوش به فرمان مسجد شده است و علت آن این است که ما در مسجد فعالیت‌های مردمی زیادی انجام می‌دهیم.

در ادامه این مراسم از برخی از مبلغین دینی و مددکاران اجتماعی همچون خواهر شهید حسین محرابی، در زمینه‌های مختلف تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول