اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رئیس آینده مجلس باید جهادی، مقتدر و پاکدست باشد/ از «مریدپروری» پرهیز شود

منتخب مردم سبزوار در مجلس یازدهم مهمترین ویژگی‌های لازم برای رئیس آینده مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

رئیس آینده مجلس باید جهادی، مقتدر و پاکدست باشد/ از «مریدپروری» پرهیز شود

بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار، با بیان اینکه انتخاب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از مسائلی است که در روزهای آینده به صورت جدی مطرح می‌شود، اظهار کرد: گزینه‌های مطرح شده افراد صالح هستند و همکاران ما باید با انتخاب اصلح یک انتخاب دقیق را رقم بزنند و شاخص‌هایی که در این مسئله مطرح هستند بنابراین بیشترین امتیاز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص ویژگی‌های رئیس آینده مجلس شورای اسلامی، افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی باید جبهه، جنگ و جهاد را درک کرده باشد و در سنگر دفاع از ولایت نمره قبولی گرفته باشد و روحیه جهادی و مدیریت جهادی را بفهمد.

منتخب مردم سبزوار در مجلس یازدهم ادامه داد: رئیس آینده مجلس شورای اسلامی باید سابقه مدیریت کلان با نمره قبولی را داشته باشد و مدیریت در بخش پژوهش و تحقیقات را تجربه کرده و تکیه بر نیروی داخلی را برای خودش اصل جدی بداند.

محبی نجم آبادی یکی از دیگر شاخص‌های ریاست مجلس شورای اسلامی را تسلط و تجربه مفید در امور مجلس و انجام دادن کار گروهی دانست و گفت: همچنین چهره سیاسی با اشراف بر ارتباطات بین قوا، چهره علمی، دانشگاهی و آشنا با فناوری و صنایع کشور، چهره‌های سیاسی مثبت، منفی، فعال، بی‌اثر و خنثی را بشناسد.

منتخب مردم سبزوار در مجلس یازدهم افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی باید چهره‌ای توانمند، اهل تعامل و درعین حال قوی و مقتدر در مقابل دولت فعلی باشد و به توانمندی‌های کشور اعم از منابع، سرمایه‌های انسانی و ظرفیت‌های کشور آشنایی داشته باشد.

وی بیان کرد: همچنین تجربه گفت‌وگوهای بین‌المللی و ارتباطات جهانی را داشته باشد و خصوصیت مریدپروری را نداشته باشد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به یک نگاه ببیند.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی در مسائل مختلف شفافیت و پاکدستی او به اثبات رسیده باشد و قدرت مدیریت بر صحنه و خلاقانه که نیاز مبرم مجلس است را داشته باشد و قاطعیت و انعطاف را در جای خودش بلد باشد، گفت: رئیس آینده مجلس شورای اسلامی باید مدیریت کاریزمایی از نوع دینی را داشته باشد و اهل ریسک و از خارج کردن خود برای نظام ترسی نداشته باشد.

منتخب مردم سبزوار در مجلس یازدهم تصریح کرد:ویژگی دیگر رئیس مطلوب برای مجلس این است که مشورتی، مشارکتی و دارای منطق باشد و لج باز و خودمحور نباشد.

انتهای پیام/70044/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول