اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فراهم کردن امکانات دو و میدانی هزینه چندانی ندارد/ نبود حامی مالی برای ورزش در گناباد

ورزشکار گنابادی تیم ملی دو و میدانی با اشاره به اینکه متأسفانه این ورزش در این شهرستان حامی مالی ندارد، گفت: دوومیدانی ورزش پایه و مادر است و اگر حمایت‌ها از این ورزش صورت گیرد، بستری مناسب برای رشد دیگر رشته‌های ورزشی نیز فراهم می‌شود.

فراهم کردن امکانات دو و میدانی هزینه چندانی ندارد/ نبود حامی مالی برای ورزش در گناباد

امیر حسین صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد با اشاره به اینکه متأسفانه این ورزش در این شهرستان حامی مالی ندارد، گفت: دوومیدانی ورزش پایه و مادر است و اگر حمایت‌ها از این ورزش صورت گیرد، بستری مناسب برای رشد دیگر رشته‌های ورزشی نیز فراهم می‌شود. 

ورزشکار گنابادی تیم ملی دو و میدانی با بیان اینکه راه رفتن، دویدن، پریدن و پرتاب کردن به عنوان فعالیت‌های این رشته از فعالیت‌های ابتدایی هر انسان است، اضافه کرد: توسعه این ورزش در علاوه بر تأثیر به سزای آن بر سلامت همگانی، می‌تواند مقدمه توسعه سایر رشته‌های ورزشی نیز باشد.

وی افزود: رسیدن به جایگاه‌های بزرگ در ورزش دوومیدانی دور از دسترس نیست، با تقویت این رشته ورزشی در گناباد می‌توانیم شاهد افتخارآفرینی‌ها در زمینه این رشته ورزشی باشیم تا این شهرستان نیز بتواند صاحب نماینده دوومیدانی در مسابقات المپیک شود. 

صفری تأکید کرد: در حال حاضر در گناباد با توجه به کیفیت ورزشی بیشتر از کمیت اهمیت دارد و باید ورزشکارانی که در این شهرستان فعل هستند از لحاظ کیفی آماده‌تر شوند.

ورزشکار گنابادی تیم ملی دو و میدانی متذکر شد: با وجود اینکه این شهرستان دارای علاقمندان و افراد مستعد در این رشته ورزشی است، اما کمبود امکانات حرف اول را در این رشته ورزشی می‌زند، چرا که گناباد دارای استعدادهای فراوانی در این رشته ورزشی مهم است که متأسفانه با توجه به کمبودها کمتر شاهد شکوفا شدن آن‌ها هستیم، موضوعی که در کشور نیز نمود دارد.

وی توجه به نخبه‌ها در این رشته و نیز حمایت‌های مالی و شغلی از آن‌ها را یکی از موارد مهمی دانست که باید به آن توجه شود و افزود: فراهم کردن امکانات دو و میدانی هزینه چندانی ندارد و اگر هم در برخی موارد هزینه‌بردار است می‌شود با رایزنی آن را برطرف کرد.

صفری با بیان اینکه در زمینه جذب و آموزش استعدادها در سنین پایه مشکلی نداریم، ادامه داد: ولی با توجه به اینکه دو و میدانی یک رشته سخت، طاقت‌فرسا و تمرینات آن مستلزم صرف هزینه و وقت زیاد است در حفظ و نگهداری این استعدادها با توجه به منابع موجود با مشکل مواجه هستیم که در صورت برطرف شدن مشکلات مالی در هیأت، شاهد موفقیت‌های بیشتر و شکوفا شدن استعدادها می‌شویم.

ورزشکار گنابادی تیم ملی دو و میدانی با تاکید بر اینکه کسب ورودی برای رقابت‌های آسیایی مستلزم حمایت‌های روحی، روانی و مالی ورزشکاران است، تصریح کرد: وقتی کشوری مربی خارجی خوب استخدام و کمپ‌های خارجی را برای ورزشکاران خود برگزار می‌کند، همچنین، از نظر مالی و امکانات کامل آن‌ها را تأمین می‌کند، به یقین نتیجه هم می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خیلی از ورزشکاران هم دوره‌ای من مربیگری می‌کنند، آن‌ها پتانسیل خوبی داشتند و در رده خودشان قهرمان‌های خوبی بودند، یادآور شد: گرچه امکانات نسبت به گذشته بهتر شده، اما در زمینه استعدادیابی و بستر قهرمان‌سازی بسیار ضعیف هستیم. 

صفری گفت: بنابراین برجستگی و اهمیت دو و میدانی در میان رشته‌های گوناگون ورزشی انکارناپذیر بوده، زیرا سوابق این رشته به اندازه عمر بشر طولانی است.

ورزشکار گنابادی تیم ملی دو و میدانی با بیان اینکه در حال حاضر خیلی از مردم با مشکلات مالی مواجه هستند و مانند سابق نیست که یک مربی به‌صورت رایگان و به‌خاطر عشق خود به ورزش مربیگری کند، تأکید کرد: چرا که باید نیازهای مالی‌ مربیان نیز تأمین شود، بنابراین باید حقوقی برای مربیان در نظر گرفته شود و ورزشکار نیز تأمین شود، چرا که امروزه شرایط زندگی سخت شده است.

وی با بیان اینکه ورزش بدون حامی مالی معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد منابع مالی ما را اسپانسرها تأمین کرده‌اند و باید هیأت‌های ورزشی برای خود حامی مالی پیدا کنند.

صفری تأکید کرد: در صورت حمایت مسؤولان برای جذب حامی مالی، این ورزش به جایگاه واقعی خود در کشور باز می‌گردد و زمینه برای پرورش و کشف استعدادهای ورزشکاران بیشتری در رشته دوومیدانی فراهم می‌شود.

ورزشکار گنابادی تیم ملی دوومیدانی با بیان اینکه نداشتن سالن‌های سرپوشیده، نبود اسپانسر، کمبود امکانات و تجهیزات از جمله مشکلات ورزش دوومیدانی در گناباد  است، اضافه کرد: متأسفانه پیست این رشته در این شهرستان وجود ندارد، ورزشکاران برای تمرین باید در فضای ناامن و غیراستاندارد تمرین کنند.

وی گفت: متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا مرحله دوم اردو برای اعزام به مسابقات هنگ گنگ کنسل شد، بنابراین، در حال حاضر به صورت مرتب تمرینات خود را در مشهد ادامه می‌دهم. 

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول