اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سرخس هنوز به وضعیت پیک کرونا نرسیده است

فرماندار سرخس گفت: هنوز وضعیت این شهرستان به مرحله پیک درخصوص شیوع بیماری کرونا نرسیده، اما طی دو هفته آینده به پیک می‌رسیم.

سرخس هنوز به وضعیت پیک کرونا نرسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، محمدرضا رجبی مقدم عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فراوانی نسبی جمعیت، سرخس بیشترین گرفتاری را نسبت به مشهد داشته است.

فرماندار سرخس عنوان کرد: هنوز وضعیت ما به مرحله پیک نرسیده است و طی دو هفته آینده به پیک می‌رسیم.

وی با بیان اینکه موارد مثبت ابتلا به کرونا در سرخس داشتیم، ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های شرکت‌های نفت و گاز، فعالیت این شرکت‌ها یک ضرورت است و امکان تعطیلی آنها نیست، اما وضعیت پرسنل آنها از طریق دستگاه تب‌سنج کنترل می‌شود.

دین اسلام در مسائل بهداشتی تاکیدات زیادی دارد

امام جمعه سرخس نیز در این جلسه گفت: دین اسلام در مسائل بهداشتی تاکیدات زیادی دارد و فلسفه اسلام که بر دائم الوضو بودن و شستن دست تاکید دارد، نشانه تاکیدات اسلام بر نظافت و بهداشت است و حفظ جان انسان از همه چیز مهم‌تر است.

حجت الاسلام محمد بختیاری افزود: در وضعیت حاد قرار گرفتیم و صد درصد باید مطیع متخصصان بهداشتی باشیم.

وی بیان کرد: نماز جمعه ۴۰ سال تعطیل نشده، اما به خاطر موضوع سلامت مردم نماز جمعه دو هفته است که تعطیل شد.

امام جمعه سرخس تاکید کرد: با این وضعیت دید و بازدیدهای عید معنا ندارد و در این شهرستان، بی‌تفاوتی و بی‌خیالی نباید باشد.

شهروندان در خانه بمانند

مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز در این جلسه گفت: همزمان با اولین مورد در کشور، سرخس نیز به حالت آماده‌باش و هشدار درآمد و از همان زمان کار خودمان را آغاز کردیم.

حمیدرضا سالاری افزود: جلسات آموزشی، نظارت بر تردد و گندزدایی انجام می‌شود و پزشکان و متخصصان در بیمارستان لقمان حکیم سرخس برای موارد مشکوک مکان ایزوله در نظر گرفتند.

وی بیان کرد: کسانی که علائم مشکوک داشتند، نمونه‌های آزمایش آنان به مشهد ارسال می‌شود و از همان زمان تجویز دارو را نسبت به فرد  شروع می‌کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس تاکید کرد: در صورتی که حال فرد وخیم باشد وی را در بیمارستان ایزوله می‌کنیم و افرادی که مشکوک هستند و حال بهتر و مساعدتری دارند  در خانه قرنطیه می‌کنیم، کارمندان ما روزانه بازدید و وضعیت آنان را پیگیری می‌کنند.

سالاری با بیان اینکه بنیه مالی ما ضعیف است، ادامه داد: برای تجهیز بیشتر و بهتر بیمارستان لقمان حکیم این شهرستان نیاز به کمک‌های خیرین داریم.

وی بیان کرد: سامانه ۱۹۱ و شماره ۰۵۱۳۱۴۴۹۴۴۹ مخصوص اطلاع از پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است و شهروندان هر سوالی داشتند می‌توانند با تماس با این دو شماره از آن مطلع شوند.

مدیر شبکه بهداشت سرخس از شهروندان خواست تا سعی کنند در خانه بمانند و از فعالیت‌های جمعی دوری کنند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول