اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رسانه‌ها کوتاهی نمایندگان را به مردم اعلام کنند/ منابع بودجه 99 غیرواقعی و مصارفش واقعی دیده شده است!

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس گفت: مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیری در کشور مجلس است، رسانه‌ها بدون مبالغه درصورت مشاهده کوتاهی از سمت هر یک از نمایندگان، موظف هستند موضوعات را به مردم منتقل کنند.

رسانه‌ها کوتاهی نمایندگان را به مردم اعلام کنند/ منابع بودجه 99 غیرواقعی و مصارفش واقعی دیده شده است!

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر امروز در نشست خبری که در دیوان محاسبات خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز مردم‌ ما انتظاراتی به حقی دارند که این حرف‌ها شنیده نشده، لذا مسؤولان باید برای حرف‌های مردم تصمیماتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند، بیان کرد: این موضوع به این معنا است که ارتباط نمایندگان مجلس باید با آحاد مردم حفظ شود، اگر نمایندگان نیز از ظرفیت قانون‌گذاری خود استفاده کنند، مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی، با بیان اینکه رسانه‌ها باید حرف‌های مردم را از کف جامعه به کسانی که وظیفه تصمیم‌گیری دارند منتقل کنند، عنوان کرد: مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیری در کشور مجلس است، رسانه‌ها بدون مبالغه درصورت مشاهده کوتاهی از سمت هر یک از نمایندگان موظف هستند موضوعات را به مردم منتقل کنند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: در دوره جدید مجلس در تلاشیم تا برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد که به کمک رسانه‌ها بیشتر صدای مردم را بشنویم، رسالت رسانه‌ها نیز این است که اقدامات مثبت و منفی مسؤولان را به گوش مردم برسانند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این مطلب که گاهی به دلیل ضریب خوردن برخی مسائل بسیاری از حرف‌ها را نمی‌شنویم، یادآورد شد: یکی از اقدامات در حال پیگیری رساندن کود اوره به کشاورزان است، اگر این کود به کشاورزان نرسد تولید محصولات آنها یک پنجم کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در قانون برنامه ششم دولت را برای اجرای قانون همسان‌سازی مکلف کرده‌ایم که دولت به دلیل بار مالی این موضوع در این زمینه کوتاهی کرده است، سه سال از برنامه ششم می‌گذرد با وجود تذاکرات و نامه‌های فراوان شاهد عدم اجرای این قانون از سوی دولت هستیم.

فروش نفت قطع نشده است

پژمانفر در ادامه به میزان فروش نفت در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به تحریم‌ها فروش نفت کاهش یافته اما قطع نشده است و ما همچنان شاهد فروش نفت هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با انتقاد از صحبت‌های برخی مسؤولان در خصوص قطع فروش نفت، اظهار کرد: فروش نفت کاهش پیدا کرده اما قطع نشده است و در مقابل فروش فرآورده‌های نفتی ما افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین در خصوص نحوه بازگشت بودجه جایگزین فروش نفت، گفت: این بودجه از طریق بازگشت فرارهای مالیاتی تامین می‌شود و دولت موظف است به جای افزایش مالیات، افرادی که فرار مالیاتی دارند را به چرخه ارائه مالیات برگرداند.

پژمانفر در خصوص بودجه زیارت هم یادآور شد: در مورد بودجه زیارت به تیم استانداری‌ جهت جلسه نمایشی که در ۱۴ آذر با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد، انتقاد کردم زیرا وقتی هیچ ردیف بودجه‌ای برای زیارت تعریف نشده چه توجیهی دارد کارگروه زیارت تشکیل دهند در صورتی که بودجه بسته شده‌است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: با وجود اینکه بنده عضو حقوقی آن جلسه بودم اما من را در این جلسه دعوت نکردند و این موضوع در مدیریت استان قابل دفاع نیست، سال گذشته برای کارگروه زیارت ۱۵میلیارد تومان مختص استان‌های خراسان رضوی، قم و فارس اختصاص یافت.

منابع بودجه 99 غیرواقعی و مصارف آن واقعی دیده شده است!

وی با تاکید بر اینکه لایحه بودجه مهم‌ترین سند باورها، اعتقادات و برنامه‌های یک کشور است، ابراز کرد: اگر دولت برای موضوعی ردیف بودجه گذاشت یعنی می‌خواهد یک کار را انجام دهد، اگرچه دولت در سال ۹۹ به ایجاد یک ردیف در بحث زیارت اعتقاد ندارد، اما با تلاش‌ها در کمیسیون تلفیق همان ردیف بودجه سال ۹۸ را حفظ کرده‌ایم.

پژمانفر تصریح کرد: اشکال بودجه سال ۹۹ در این است که منابع در آن غیرواقعی و مصارف واقعی دیده شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در موضوع پدیده به حق مردم اجحاف شده است، توضیح داد: ما به این موضوع که پول پدیده را بر اساس قیمت سال ۹۵ به بانک‌ها بدهند، معترض هستیم. این ظلم بزرگ نسبت به مردم است و حتماً پیگیری می‌کنیم، در جلسه‌ای مربوط به پدیده باید سهامداران خرد یا همان مردم نیز حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که به دلیل عدم استفاده از سامانه‌های اطلاعاتی دقیق و مدیریت اطلاعات مالی در اجرای بودجه، برخی از نهادها در پایان سال بودجه را در موارد غیر ضروری هزینه می‌کنند، در این باره چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار کرد: نمی‌توانیم ردیف بودجه‌ای را برای ردیف بودجه‌ای دیگر هزینه کنیم، زیرا خلاف قانون است.

پژمانفر ادامه داد: وظیفه دیوان محاسبات نظارت و کنترل بر این امر است که بودجه تعیین شده در جای مشخص خود هزینه شود، اگر به دلیل عدم مدیریت صحیح یا کوتاهی بودجه‌ای اضافه آمد، باید به خزانه بازگردد تا در سازمان برنامه و بودجه برایش تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم مشهد وکلات ادامه داد: بودجه‌ها را نمی‌توانیم از یک ردیف و مجموعه به ردیف دیگری منتقل کنیم و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی وظیفه دارند در این بحث نظارت و کنترل کافی را داشته باشند. دستگاه‌ها وظیفه دارند برای ردیفی که پیش‌بینی شده و هدف خاصی دارد، مدیریت لازم را انجام دهند و اگر پول در این خصوص خرج نشد، باید برگشت کند.

وی استفاده از ردیف بودجه برای امور دیگر را یک نوع فساد عنوان کرد و تصریح کرد: اگر‌ کسی شاهد بود در این وضعیت اقتصادی کشور برای اینکه پولی جذب شود آن بودجه را بریز و بپاش می‌کنند؛ حتما به ما مراجعه کند تا برخورد لازم را انجام دهیم و جلوی این فساد گرفته شود.

پژمانفر با اشاره به مسئله پدیده، گفت: نمایندگانی که در خصوص تصمیم‌گیری درباره پدیده حضور داشتند انتخابی بودند و من را دعوت نمی‌کردند، من در ارتباط با موضوع پدیده اعتراض داشتم که هر چه می‌گذرد، کوه یخ دارایی مردم آب می‌شود و تمام همتم این بود که این پرونده از بلاتکلیفی در بیاید و به دادگاه برود و امروز وضعیت آن روشن است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: چند نکته درباره پدیده این است که اولا وضع بانک‌ها باید روشن شود که طلبکار هستند یا سهام‌دار که البته اعتقاد من این است که بانک‌ها نیز مثل مردم طلبکار هستند.

با آمارهای احتمالی کرونا درمان نمی‌شود؛ باید مدیریت کنیم

وی در ادامه در خصوص اعلام آمارهای احتمالی و متناقض در خصوص مبتلایان و کشته‌شدگان بر اثر کرونا گفت: در ارتباط با کرونا و تعداد کسانی که مبتلا شدند تنها وزارت بهداشت باید آمارها را اعلام کند.

پژمانفر تاکید کرد: ما باید فضای جامعه، را آرام نگهداریم. اگر نگرانی به مردم بدهیم مسئله حل نمی‌شود اما ما باید مدیریت کنیم.کرونا را باید جدی بگیریم اما نباید ذهن مردم را درگیر کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: این اتفاق در هر سطحی که باشد مهم‌ترین مسئله آرامش است و آرامش هم با برنامه محقق می‌شود. تنها برنامه ما نباید تعطیلی باشد.

وی در پاسخ به صحبت‌های اخیر علی مطهری بیان کرد: کسی نمی‌تواند به مجلس اعمال فشار کند و نمایندگان تصمیم‌گیر هستند که کاری را انجام دهند یا خیر و اگر واقعا کسی مستندی ارائه کند که فرد یا افرادی مانع کارشان شده‌اند، قابل پیگیری است.

پژمانفر خاطرنشان کرد: ما اکنون باید تمامی همت خود را بر مسائل اصلی کشور بگذاریم تا اعتماد عمومی را جلب کنیم، برخی بنا دارند که درگیری بین دولت و مجلس را در اوج خود قرار دهند در صورتی که مجلس باید سعه صدر داشته باشد تا به کارهای اصلی مردم بپردازد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در ارتباط با موضوع سهمیه‌بندی بنزین و تبعات بعد از آن اظهار کرد: موضوع بنزین امری بود که مجلس به آن نظر منفی داشت اما شخص لاریجانی باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد که در جلسه سران سه قوه، برخلاف نظر مجلس اعلام نظر کرده است.

وی در خصوص نظر خود درباره روند مجلس دهم بیان کرد: من در حوزه نظارت نمره قبولی به مجلس نمی‌دهم و واقعا در مجلس دهم، نظارت ضعیفی وجود داشت و عملکرد مجلس دهم قابل دفاع نیست.

حاضرم وزیر یا معاون وزیر را برای پاسخگویی به صحنه بیاورم

پژمانفر با بیان اینکه امروز پاسخگویی در کشور و استان ما وجود ندارد، تصریح کرد: مسؤولان معمولا دوست دارند تنها گزارشی ارائه بدهند، راه این مسئله این است که هر کسی در هر جایگاهی، هزینه رفتار و عمل خود را بدهد، امروز رسانه‌ها با کسانی که خود را در معرض پاسخگویی قرار دادند یا افرادی که این کار را نکرده‌اند، یک جور رفتار کرده‌اند، باید در رسانه‌های ما اعمال شود که مثلا پژمانفر پاسخگو نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به همه گروه‌های مردمی اعلام کردم که حاضرم واسطه شوم و مدیرکل یک سازمان و حتی معاون وزیر و وزیر را برای پاسخگویی به مردم در صحنه بیاورم.

وی در ارتباط با میزان آرای خود اظهار کرد: تا اینجا تنها نماینده‌ای که نسبت به انتخابات مجلس دهم افزایش آرا داشته است، بنده بودم و ۵۹ درصد آرای صحیح، به بنده تعلق داشته است، مجموع آرای بنده از مجلس دهم تا مجلس یازدهم از ۳۸۰ هزار به ۴۴۰ هزار رای رسیده است.

پژمانفر ضمن تاکید بر اهمیت بحث حاشیه شهر مشهد، متذکر شد: بنده ایجاد یک ردیف مستقل برای حاشیه شهر مشهد را انجام دادم که کار ساده‌ای نیست. بیشترین بودجه برای حاشیه شهر مشهد ۱۶۰ میلیارد و کمترین ۸۰ میلیارد تومان بوده است، البته باید تاکید کنم که برای عقب‌افتادگی حاشیه شهر مشهد، عدد و رقم‌ها اصلا جوابگو نیست و باید سالی چند هزار میلیارد بگذاریم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

تکذیب دریافتی 30 میلیونی نمایندگان

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در رابطه با مبلغ دریافتی نمایندگان مجلس ابراز کرد: تفاوتی براساس حوزه‌های انتخابیه و مسؤولیت‌های نمایندگان در مبلغ دریافتی آن‌ها وجود دارد اما باید گفت که مبلغ ثابتی برای هزینه‌های دفتر و رفت و آمد و دیگر مسائل پرداخت می‌شود که در مصرف، متغیر است و گاهی اضافه آن را خودمان پرداخت می‌کنیم، اما خبر مبلغ ۳۰میلیون تومان دریافتی را تکذیب می‌کنم.

انتهای‌پیام/ 70061/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول