اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سرمایه‌گذاری 1356 میلیارد ریالی در طرح‌های انتقال و توزیع برق خراسان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان به دستاوردهای ارزشمند این صنعت پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پرداخت و اقدامات و فعالیت‌های شرکت برق منطقه‌ای خراسان طی 4 دهه انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

سرمایه‌گذاری 1356 میلیارد ریالی در طرح‌های انتقال و توزیع برق خراسان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، رضا ریاحی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه صنعت برق در استان‌های خراسان پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی در استان خراسان بزرگ 5هزار و 604 مگاوات است که این میزان در ابتدای انقلاب 429 مگاوات بود. همچنین در سال 1357 هیچ نیروگاه تجدیدپذیری در سطح استان احداث نشده بود؛ این در حالی است که این ظرفیت در حال حاضر 61 مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با مقایسه آمار نیروگاه‌های تولید پراکنده در استان با سال 1357 ادامه داد: سال 57 هیچ نیروگاه تولید پراکنده‌ای در استان وجود نداشت در حالی که هم‌اکنون خراسان رضوی از 68 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده بهره‌مند است.

وی افزود: در حال حاضر طول شبکه انتقال در استان خراسان بزرگ 2هزار و 978 کیلومتر است که این میزان پیش از انقلاب اسلامی صفر بود. هم‌اکنون خراسان بزرگ از 9هزار و 200 کیلومتر مدار شبکه فوق توزیع بهره‌مند است که این میزان در ابتدای انقلاب یک هزار و 797 کیلومترمدار بود.

ریاحی با بیان اینکه پیش از انقلاب استان ما از تونل انرژی برخوردار نبود، گفت: در حال حاضر خراسان از 14 کیلومتر تونل انرژی برخوردار است و 12 کیلومتر دیگر نیز احداث می‌شود. هم‌اکنون ظرفیت پست‌های فوق توزیع استان 9هزار و 555 مگاولت‌آمپر است؛ این در حالی است که این ظرفیت پیش از انقلاب 220 مگاولت‌آمپر بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان یادآور شد: همچنین باید توجه داشت سال 57 هیچ پست انتقالی در استان احداث نشده بود اما هم‌اکنون خراسان بزرگ از6هزار و 518 مگاولت‌آمپر پست انتقال برخوردار است.

وی با اشاره به طرح‌های این شرکت برای دهه فجر تصریح کرد: در این ایام قرار است پروژه افزایش ظرفیت پست 132 کیلوولت خواجه‌ربیع با 32 میلیارد ریال و افزایش ظرفیت پست 132 کیلوولت بوعلی با هزینه 74 میلیارد ریال در خراسان رضوی با حضور مسؤولان استانی و کشوری به طور رسمی بهره‌برداری شود.

ریاحی به یکی دیگر از طرح‌های این شرکت برای بهره‌برداری رسمی در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه پست برق 400 کیلوولت بجنورد و خط تغذیه آن در قالب پویش ملی هرهفته_الف_ب_ایران آماده بهره‌برداری شده که قرار است با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان خاطرنشان کرد: پست برق 400 کیلوولت بجنورد و خط تغذیه آن با مجموع هزینه یک هزار و 250 میلیارد ریال احداث شده که 200 مگاولت‌آمپر ظرفیت دارد و بنااست با توسعه این پست 200 مگاولت‌آمپر دیگر نیز به ظرفیت این پست افزوده شود.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این پست عنوان کرد: کاهش بار پست‌های 400 کیلوولت منطقه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش پایداری شبکه خراسان شمالی، فراهم کردن شرایط اتصال نیروگاه‌های تجدیذیر به شبکه در منطقه، فراهم کردن شرایط تأمین برق صنایع سنگین و بهبود پروفیل ولتاژ از اهداف اصلی راه‌اندازی این پست بوده است.

ریاحی در خصوص مختصات خط تغذیه پست 400 کیلوولت بجنورد نیز گفت: این خط به طول 57 کیلومتر با 164 برج احداث شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه بزرگ پست 400 کیلوولت بجنورد به میزان 4.3 مگاوات از تلفات شبکه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول