اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تشکیل بسیج دشمن را شگفت‌زده کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در آذر که امام بزرگوار فرمان تشکیل بسیج را دادند، خود آمریکایی‌ها هم ماتشان برده بود که بسیج وارد جبهه شد و به این شکل دارد پیش می‌رود.

تشکیل بسیج دشمن را شگفت‌زده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با فرمانده و معاونان سپاه امام رضا(علیه‌السلام) که به‌مناسبت هفته بسیج انجام شد، با بیان اینکه وجود شما و دوستانتان برای ما این ویژگی را دارد که می‌توان راحت و مطمئن به شما مراجعه کرد، اظهار کرد: در آذر که امام بزرگوار فرمان تشکیل بسیج را دادند، خود آمریکایی‌ها هم ماتشان برده بود که بسیج وارد جبهه شد و به این شکل دارد پیش می‌رود، دشمن از شکل‌گیری بسیج شگفت‌زده شد که این چه فکری بود، امام خمینی(ره) داشت.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ادامه داد: عده‌ای از ابتدا کاربرد بسیج را در جنگ می‌دیدند اما فکر نمی‌کردند در هر اتفاق و حادثه‌ای بسیج وسط میدان است، به لطف خدا همه این‌ها خیرات و برکات تشکیل بسیج است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج باید طوری شود که تمام خدمات آن، با قدرت خود مردم باشد، دشمن به این فکر کرده اگر بتواند عوامل نفوذی را در دولت وارد کنند، می‌توانند دست و پای سپاه را ببندند و سپاه و بسیج را تضعیف کنند اما اگر همه کاری که بسیج می‌کند، از دل خود بسیج تأمین شود، هیچ قدرتی نمی‌تواند آنان را تضعیف کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به اهمیت ارتباط بسیج با بدنه بازار اشاره کرد و افزود: اگر بسیج به سمت بودجه‌های سازمانی برود، دشمن سریع آن را هدف می‌گیرد تا ضربه بزند.

در این دیدار همچنین فرمانده سپاه امام رضا(علیه‌السلام) به بیان گزارشی از عملکرد بسیج استان پرداخت و گفت: بسیج در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت است که یکی از حوزه‌های فعال ما، سازندگی و خدمت‌رسانی است که تحت عنوان قرارگاه اقتصاد مقاومتی یا جهاد اقتصادی فعالیت می‌کنند.

سردار سرتیپ یعقوبعلی نظری افزود: در قالب بسیج سازندگی، نزدیک به هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی در سطح استان راه‌اندازی شد که بسیج تنها نقش تسهیل‌کنندگی ایفا کرده و خود مردم سرمایه جمع کردند، مردم در قالب پرداخت قرض‌الحسنه به اعضا کار را دنبال می‌کنند که ایجاد اشتغال نیز به‌دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه ساخت خانه‌های سیل‌زده و زلزله‌زده در چند سال گذشته و ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی با همکاری کمیته امداد، از دیگر اقدامات بسیج به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال، با استفاده از توزیع دام در روستاها، اشتغال روستایی ایجاد شده است و در حوزه مهارت‌افزایی، کارگاه‌هایی در روستاها برگزار می‌شود تا تولیدات آن‌ها به لحاظ کیفی و کمی افزایش پیدا کند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) اضافه کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در موردتوجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان، سازمان علمی پژوهشی بسیج نیز به فعالیت‌های دانش‌بنیان ورود پیدا کردند و حمایت‌هایی انجام می‌شود.

سردار نظری افزود: در قالب جهاد فرهنگی، طرح پاسدار معلم آغاز شده که با توافق با آموزش‌وپرورش، پاسداران با لباس سر کلاس درس حاضر می‌شوند که مورد استقبال مدارس و خانواده‌ها نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول