اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیش از یک میلیون مترمکعب کسری آب در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: میزان کسری مخزن در این خراسان رضوی به یک میلیون و 200 مترمکعب در سال می‌رسد که این مسئله جز با همت مردم حل نمی‌شود.

بیش از یک میلیون مترمکعب کسری آب در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد علایی ظهر امروز در آیین رونمایی از راهنمای اجرای مانور آموزشی سیلاب در مدارس کشور در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ایران کشوری از کمربند خشک شمالی زمین است، بنابراین آب نقش کلیدی در کشور دارد و این امر می‌تواند یک بحث آبی را به یک مسئله سیاسی ـ امنیتی تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسئله آب باید به یک دغدغه اجتماعی برای همه مردم تبدیل شود، بیان کرد: این استان 7 درصد از مساحت و 8 درصد از جمعیت کشور را داراست و 3.5 درصد از منابع آبی کشور در استان خراسان رضوی قرار دارد.

وی ادامه داد: میزان کسری مخزن در این خراسان رضوی به یک میلیون و 200 متر مکعب در سال می‌رسد که این مسئله جز با همت مردم حل نمی‌شود.

علائی با بیان اینکه برای حل مشکل کم‌آبی باید مهم‌ترین مصرف‌کننده آب یعنی بخش کشاورزی، در این حوزه وارد شود، عنوان کرد: در حال حاضر با اجرای طرح مانیتورینگ و کنترل هوشمند چاه‌های کشاورزی 600 میلیون مترمکعب کشاورزان کمتر از گذشته آب برداشت کرده‌اند. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی شفافیت عملکرد و ارائه گزارش عملکرد به مردم را یکی‌دیگر از مسائل حل معضل کم‌آبی دانست و تصریح کرد: خرسندیم که هم اکنون از 16 هزار چاه آبی استان 13 هزار چاه دارای کنتور هوشمند است.

بهره‌برداری از 227 پروژه تا پایان سال جاری

در ادامه مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو تا پایان سال جاری مکلف به بهره‌برداری از 227 پروژه تحت «پویش ملی الف ـ ب ایران» شده است، گفت: گزارش دقیق و اطلاع‌رسانی به‌موقع این اتفاقات می‌تواند فضای امید و مثبتی را در جامعه ایجاد کند.

صدیقه دببران با اعلام این خبر که تا پایان سال بهره‌برداری از 227 پروژه انجام می‌شود، اظهار کرد: در ارتباط با اطلاع‌رسانی مناسب از این برنامه‌ها نیاز است که روابط عمومی‌های تمامی استان‌های کشور به کمک وزارت نیرو بیایند و دیدگاه‌ها و نظرات ابتکاری خود را بیان کنند تا بتوانیم حضور خوبی در فضای مجازی، رادیو، تلویوزیون و سایر رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب داشته باشیم.

وی یکی از شاخص های توسعه در کشورهای توسعه یافته را نحوه مدیریت آب خواند و تصریح کرد: پرداختن به این موضوع بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو اضافه کرد: امروز همه به این اعتقاد رسیده‌اند که آب یک مسأله فرابخشی و بین بخشی است، نکته بسیار مهم دیگر در حوزه آب بحث تغییر اقلیم و گرمایش زمین است، در همین راستا اینکه ما تا چه میزان در این زمینه اطلاعات داریم و توانسته‌ایم آن را به‌کار بگیریم و به جامعه منتقل کنیم، اهمیت ویژه‌ای دارد.

دببران عنوان کرد: سؤال بسیار مهمی که در خصوص رخ دادن سیلاب‌های سال گذشته مطرح است، میزان اطلاعات ما در زمینه تغییر اقلیم بود که می‌توانست میزان خسارات و آسیب‌های وارده را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: نباید با تکیه بر منابع آبی موجود، مدیریت و مصرفه بهینه را فراموش کنیم، با وجود تمام اتفاقاتی که در یکسال اخیر رخ داده است، روابط عمومی‌ها در زمینه مدیریت و مصرفه بهینه با جدیت و اهتمام بیشتری پیگیری کنند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو گفت: روابط عمومی‌ها باید با قدرت در جهت اطلاع‌رسانی گام بردارند تا مسئله آب یک دغدغه همگانی و عمومی در کشور شود.

دببران  بر آسیب‌شنایی عملکردها تأکید و تصریح کرد: به این طریق اثربخشی اقدامات روابط عمومی سنجیده شود و از انجام کارها و دستورالعمل‌هایی که هیچگونه اثربخشی ندارند، جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول