اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

محیط‌ زیست به مردم تعلق دارد/ در حوزه محیط‌ زیست میراث داران خوبی نبوده‌ایم

معاون رئیس جمهور گفت: مردم باید بدانند، محیط‌زیست مال خودشان است متاسفانه نسل حاضر در حوزه محیط زیست امانتدار خوبی برای نسل‌های آینده نبوده است.

محیط‌ زیست به مردم تعلق دارد/ در حوزه محیط‌ زیست میراث داران خوبی نبوده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیش از ظهر امروز آیین افتتاح و بهره‌برداری از دو مجتمع سامان‌دهی مشاغل شهری با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسؤولان در محل شرکت تعاونی اوج برگزار شد.

عیسی کلانتری بیان کرد: در کلانشهرها اگر اقدامی جدی صورت نگیرد، آلودگی‌ها باقی می‌ماند.

معاون رئیس جمهور با تمجید از اینکه شهرداری حقوق شهروندی مردم را جزو وظایف خود دانسته است، تصریح کرد: از جمله حقوق عامه هر شهروندی هوا، آب سالم و دفع مناسب پسماند است، بیرجند در زمینه دفع و مدیریت زباله  یکی از تمیزترین شهرها است.

وی ادامه داد: علت تمیزی شهر بیرجند فرهنگ زیست محیطی مردمان آن است، شهرداری باید در فرهنگ سازی کار کند.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به سفر خود به مشهد در دو سال گذشته یادآوری کرد: من دو سال پیش به مشهد آمدم شهر تمیز را دیدم، شهرداری مشهد در راستای حقوق شهروندان و حفظ محیط زیست قدم برمی‌دارد، این تفکر شما تفکر پیشرفته زیست محیطی است.

کلانتری ادامه داد: مردم باید بدانند محیط‌ زیست برای خودشان است متأسفانه نسل حاضر در حوزه محیط زیست امانتدار خوبی برای نسل‌های آینده نبوده است.

وی در خصوص سامان‌دهی به مشاغل شهری خاطر‌نشان کرد: برای سامان‌دهی مشاغل باید مکان‌یابی را به درستی انجام داد تا مردم هم از آن استقبال کنند.

در حوزه مسائل محیط‌زیست کوتاه نمی‌آییم

شهردار مشهد در این مراسم گفت: ما دو مسأله را مورد تأکید داریم، نکته اول زیست پذیری مشهد به عنوان مهم‌ترین هدف ما در مدیریت حوزه شهری است و باید به خودمان یادآوری کنیم بزرگ‌ترین داشته ما مشهد به عنوان یک شهر زیست پذیر است.

محمدرضا کلایی با بیان اینکه در خصوص موضوع آب، ریزگردها و سایر مسائل محیط‌زیستی کوتاه نمی‌آییم، تصریح کرد: موضوع محیط زیست را به صورت جدی دنبال کرده و عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: توجیه اقتصادی در پروژه‌های محیط زیستی برای ما مهم نیست و برای حفظ‌ زیست پذیری مشهد همیشه همراهی می‌کنیم، مسأله محیط‌زیست موضوعی نیست که بخواهیم به نگاه اقتصادی داشته باشیم.

شهردار مشهد در پایان یک خواسته از رئیس سازمان محیط‌ زیست کشور داشت و بیان کرد: در موضوع مسائل محیط‌ زیستی و موضوعات مربوط به آن در شهرداری از ما مطالبه‌گر باشید، به طور نمونه در کمربند جنوبی ما تأکید داریم مشکلات زیست محیطی برطرف شود، امید داریم شما هم از ما مطالبه‌گر باشید و اگر قدمی کج گذاشتیم در باب محیط‌ زیست شما به ما هشدار و تذکر دهید.

 سال آینده ۶۰۰ شغل سامان‌دهی می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در این مراسم گفت: با توجه مفاد بند ۲۰ آیین شهرداری‌ها در حوزه ساماندهی صنوف موظف شده به منظور رفع مزاحمت مشاغل از جمله اصلاح فرایند انتقال اقدام کند.

مهدی یعقوبی اظهار کرد: شهرداری مشهد از سال ۷۸ کار اصلاح مشاغل را انجام داد و 10 شغل صنفی در حیطه مشاغل سبک و سنگین ساماندهی شد که با همکاری سازمان صنعت و تجارت این مسأله را نظام‌مند کردیم اما به‌دلیل تسریع این موضوع در قالب مصوبات شورای اسلامی شهر تسهیلاتی فراهم شد تا برخی خدمات را برای این کار در نظر بگیریم و تسهیلات کم بهره ارائه کنیم.

وی ادامه داد: امروز دو پروژه‌ مجتمع صنفی ۴.۵ هکتاری فجر با ۴۵۰ واحد که بیشتر در حوزه خدمات خودرویی فعال است و پروژه‌ی ۱۴۶ واحدی سامان خودرو‌ اوج در ۱.۸ هکتار به بهره‌برداری رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه با بهره‌برداری از این دو پروژه، ۶۰۰ شغل ایجاد می‌شود، اظهار کرد: ۳۶ میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی در این دو پروژه سرمایه‌گذاری شده که سهم شهرداری در بخشودگی‌ها، بیش از دو میلیارد است.

یعقوبی بیان کرد: 10 مجتمع دیگر شامل مشاغل مختلف در دستور کار داریم و مجتمع پرنده فروشان و فلز فروشان تا آخر سال به سرانجام می‌رسانیم و امیدواریم دو مجموعه دیگر را هم تا سال آینده افتتاح کنیم.

انتهای پیام/ 70061/و/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول