اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| پیگیری فارس نتیجه داد/ معلم مدرسه عشایری شهید محلاتی سرخس تغییر می‌کند

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: معلم مدرسه عشایری شهید محلاتی سرخس در سال تحصیلی جدید تغییر می‌کند.

فارس من| پیگیری فارس نتیجه داد/ معلم مدرسه عشایری شهید محلاتی سرخس تغییر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» سوژه‌ای را با عنوان «نارضایتی از معلم عشایری در سرخس» به ثبت رسانده بودند و درخواست پیگیری درباره این موضوع را داشتند.

اولیای دانش‌آموزان مدرسه عشایری شهید محلاتی سرخس نسبت به میزان حضور و نحوه تدریس معلم عشایر این مدرسه در سال تحصیلی گذشته معترض بودند.

در ابتدا موضوع را از طریق اداره آموزش‌وپرورش سرخس پیگیری کردیم و عباس دادمحمدی، مدیر آموزش‌وپرورش این شهرستان مطلب منتشر شده در سامانه «فارس من» را تکذیب کرد، اما اولیای دانش‌آموزان عشایر این تکذبیه را قبول نداشتند و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس از عدم حضور معلم در 40 روز قبل از نوروز 98 و بعد از آن گفتند.

اولیای دانش‌آموزان با ارسال تصاویر کتاب‌های درسی سال گذشته از ناتمام ماندن تدریس کتاب‌های درسی فرزندانشان گفتند و تاکید کردند: اگر در سال تحصیلی جدید معلم فرزندانمان تغییر نکند و معلم قبلی در سال تحصیلی جدید از سوی اداره فرستاده شود، فرزندانمان را به مدرسه نمی‌فرستیم و اجازه نمی‌دهیم درس بخوانند.

با توجه به مطالبه عشایر سرخس، موضوع را از طریق معاون ابتدایی مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی پیگیری کردیم.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس درباره مطلب منتشر شده در سامانه فارس من گفت: تعلیم تربیت به عشایر آنقدر برای ما اهمیت دارد که تمام تلاش ما بر این است تا حتی یک دانش‌آموز عشایری بدون معلم نباشد و تاکنون در 23 شهرستان خراسان رضوی 7 هزار و 200  دانش‌آموز عشایری را در 227  مدرسه عشایری شناسایی و ساماندهی کردیم.

ابوالحسن حقیقی اظهار کرد: اقدامات مهمی برای عشایری در خراسان رضوی انجام شده، به‌صورت ویژه پیگیر مسائل آموزشی عشایر این استان هستیم و وظیفه خود می‌دانیم که حتی یک دانش‌آموز نیز از تحصیل باز نماند.

وی با بیان اینکه عشایری که در خراسان رضوی ییلاق و قشلاق دارند در سرخس، صالح آباد، میامی، قوچان و سبزوار هستند، درباره معلم مدرسه عشایر شهید محلاتی سرخس گفت: به مدیر آموزش‌وپرورش سرخس اعلام کردیم معلم قبلی مدرسه عشایری شهید محلاتی سرخس در سال تحصیلی جدید در هیچ‌کدام از مدارس عشایری این شهرستان ساماندهی نشود و معلم جدیدی برای این مدرسه تعیین می‌شود.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه هیچ مدرسه عشایری در سرخس بدون معلم نمی‌شود، متذکر شد: عشایر خراسان رضوی نگران مدرسه فرزندانشان نباشند، با توجه به پیگیری‌های انجام شده با وجود اینکه چندین مدرسه عشایری با یک دانش‌آموز داریم، اما هیچ مدرسه عشایری در این استان بدون معلم نمی‌شود.

حقیقی افزود: در سرخس مدرسه عشایری داریم که یک دانش‌آموز با یک کانکس دارد و برای آن معلم تعیین کردیم.

وی درباره ساماندهی دانش‌آموزان در مدارس شهرهای دیگر توسط معلمان عشایر بیان کرد: در این زمینه بخشنامه‌ای داریم که به ادارات شهرستان‌های چناران، قوچان، سرخس و برخی نواحی مشهد اعلام شده چنانچه دانش‌آموز عشایری به مدرسه مراجعه کرد تا زمان کوچ عشایر از آن منطقه به‌عنوان مهمان پذیرفته شود و نیازی به حضور معلم برای ساماندهی دانش‌آموزان در منطقه در ابتدای سال تحصیلی نیست.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه نظارت‌ها در حوزه مدارس عشایر بیشتر است، گفت: مدارس سرخس از همه جای این استان پراکنده‌تر هستند و هر کانکس در یک دره است، باران که می‌آید مسیر منطقه گِل می‌شود و امکان تردد برای بازدید وجود ندارد.

حقیقی درباره تردد معلمان عشایر برای حضور در کلاس‌های درس بیان کرد: معلمان عشایر باید صددرصد در منطقه عشایری بیتوته باشند، مگر اینکه هوا مناسب باشد که می‌توانند پنجشنبه و جمعه به خانواده خود مراجعه کنند و شنبه بر سر کلاس درس حاضر باشند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول