اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای حضور در راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با صدور بیانیه ای از زائران و مجاوران خواهر حضرت رضا(ع) برای شرکت در راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب دعوت کرد.

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای حضور در راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این بیانیه آورده است: حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه ی آبرو و احترام اوست، این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله ی حجاب  تشکر کرد؛ این جزو نعمتهای الهی است. مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... العظمی خامنه‌ای‌مدظله‌العالی

کشف حجاب توسط رژیم  منحوس پهلوی اول، مأموریتی بود که توسط غربی‌ها به‌ویژه آمریکا و انگلیس تنظیم شده بود تا زمینه‌ساز وابستگی ایران به غرب افزایش یافته و جوانان ما با نگاه‌های هوس‌آلود و غرق در منجلاب فساد و تباهی و ظاهری به‌اصطلاح از تمدن در شهر‌ها، از تفکر استقلال و پیشرفت کشور غافل شوند و این در حالی بود که بیش از 90 درصد از روستا‌ها ایران حتی فاقد امکانات اولیه آب،  برق، مدرسه و ... بودند. 

در این بیانیه تأکید شده است: امروزه نیز این مشکل در جامعه اسلامی با عناوینی مانند: ازدواج‌های سفید یا چهارشنبه‌های سفید و  مانتوی شیشه‌ای که نشانه شهوات و بی‌بندوباری و سوغات همان دوران سیاه  پهلوی و همان تفکرات لیبرالیسم و غربگرایانه است وجود دارد . از منظر آموزه های دینی، حجاب بازگرداندن شأن انسانی به افراد و نجات دادن آنها از جاذبه های انحرافی است، لذا قرآن کریم بر لزوم حیاء و عفت و حجاب تأکید دارد تا به وسیله آن- زنان از خطر بیگانه و نگاه‌های هوس آلود، حفظ باشند و در سایه عفاف و حجاب است که زنان و مردان در جایگاه واقعی خود قرار می‌گیرند و تنها در پرتو خانواده زمینه برای عفیف شدن فرزندان حاصل می‌شود.

در حادثه تلخ و ناگوار 21 تیرماه1314 دژخیمان پهلوی شمار زیادی از مردم مسلمان مشهد را که در اعتراض علیه فرمان کشف حجاب، در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی تحصّن کرده بودند، به گلوله بست و شمار زیادی در این هجوم وحشیانه به فیض بزرگ شهادت نائل آمدند، عمق این جنایت به حدی بود که شهدای مظلوم، توسط مزدوران رژیم فاسد طاغوت در گورهای دسته جمعی ‌ در خارج از شهر دفن شدند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در سالروز این حادثه غم‌بار و در پاسداری از ارزشهای دین مبین اسلام- از خواهران محترمه-زائرین و مجاورین حضرت رضا«ع» - دعوت می نماید در راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب که در روز جمعه 21/4/1398 ساعت 10 صبح از میدان شهدا برگزار می گردد شرکت نموده و پس از اجتماع در حرم مطهر رضوی از بیانات حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای مروی تولیت معظم آستان قدس‌رضوی بهره مند شوند و در پایان نمازِ پرصلابت جمعه را به امامت حضرت آیت‌ا... علم‌الهدی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهدمقدس اقامه خواهیم نمود.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول