اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

17 موسسه آموزشی غیرمعتبر در مشهد + جدول اسامی

سخنگوی کارگروه هم‌اندیشی، نظارت و پیشگیری از جرائم آموزشی عالی آزاد خراسان رضوی گفت: ۱۷ دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیر معتبر در مشهد فعالیت دارند.

17 موسسه آموزشی غیرمعتبر در مشهد + جدول اسامی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بعد از دستگیری سلطان جعل مدرک و بررسی تب و تاب مدرک گرایی، مساله موسساتی که مدارک آن‌ها از سوی وزارت علوم دارای اعتبار نیست در مشهد اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

شاید اعلام اسامی برخی موسسات که اتفاقا فعالیت آنان در سطح شهر به‌وضوح نیز قابل رویت است قابل باور نباشد، اما وزارت علوم نام ۱۷ موسسه آموزش عالی و دانشگاه غیرمعتبر را در مشهد اعلام کرده است.

کارشناس مسؤول هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد و در پاسخ به سوالی راجع به لیست اعلام شده 17 تایی از فعالیت‌های غیرمجاز در حوزه آموزش عالی که توسط هیأت نظارت منتشر شده است، گفت: سوالات در ارتباط با اعتبار مراکز، مجوزهای آنان و اصالت مدارک‌شان را از دفتر نظارت وزارت علوم استعلام می‌گیریم و نتیجه مکاتبه رسمی را در سایت‌مان اطلاع رسانی کرده و به آن مرجع استعلام کننده هم پاسخ می‌دهیم.

سخنگوی کارگروه هم‌اندیشی، نظارت و پیشگیری از جرائم آموزشی عالی آزاد خراسان رضوی ضمن ضروری دانستن شفافیت در فضای آموزشی تاکید کرد: واضح بودن امور آموزشی جزو حداقل مطالبات مردمی و جامعه دانشگاهی است که سره از ناسره و قانونی از غیرقانونی تفکیک داده شود و در جامعه نیز تفاوت میان تحصیلات قانونی و غیرقانونی مشخص باشد.

کارشناس مسؤول هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: ما به عنوان مرکز نظارت وزارت علوم در استان و بازوی اجرایی وزارتخانه، متصدی ابلاغ و پیگیری این استعلامات در استان هستیم. 

17 دانشگاه و موسسه آموزشی غیرمعتبر در مشهد

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، دانشگاه صنایع و معادن، مؤسسه آموزش عالی دانش، بنیاد علمی علم جویان سپهر خوارزمی، موسسه پردیس بین‌الملل علم جویان فارابی، پردیس بین‌المللی توسعه علوم و فنون فارابی، پردیس بین الملل رهپویان علم و صنعت، سازمان مدیریت صنعتی، موسسه پانا، موسسه آموزشی فرتاک نمایندگی موسسه مطالعات حقوقی دکتر شهبازی، مرکز آموزش مدیریت جزیره کیش، مرکز آموزش خانه صنعت و معدن خراسان رضوی، بنیاد علمی علوم و فنون،  مرکز آموزش‌های آزاد علوم و فنون شمال، آکادمی بین الملی علوم و تکنولوژی ایران و موسسه فرهنگی هنری آفتاب فرهنگ و هنر در کنار دانشگاه شهید مطهری مشهد 17 دانشگاه و موسسه‌ای هستند که به صورت رسمی و آشکار اما بدون مجوزهای لازم آموزشی در حوزه آموزش‌های دانشگاهی فعالیت داشتند و برخی شاید با وجود تذکرهای لازم همچنان فعالیت دارند.

مدارکی که کاربردشان فقط قاب روی دیوار است

در دورانی که تب و تاب مدرک گرایی افزون شده انتظار می‌رود فعالیت‌های غیرقانونی یا فاقد اعتبار در این زمینه مورد رصد دقیق ارگان‌های نظارتی باشد و نیز قاطعانه با اینگونه تخلفات برخورد شود تا جوانانی که به امید مدرک معتبر و یافتن شغل مناسب پا به دانشگاه رسمی در این شهر می‌گذارند امیدشان ناامید نشود و بعد از سال‌ها تحصیل تازه متوجه نشوند که مدرک تحصیلی‌شان فاقد اعتبار لازم است.

سازمان‌ها و ارگان‌های نظارتی باید بگویند چرا در بدو تاسیس اعتبار این موسسات و دانشگاه‌ها بررسی نشده و وقتی به صورت رسمی این دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در شهر فعالیت داشتند چرا هیچ برخورد جدی و موثری تا کنون صورت نگرفته و چه بسا پس از این نیز به لیست 17 تایی دانشگاه‌ها و موسسات افزوده شود و روز به روز فارغ‌التحصیلان و یا شاغلان بیشتری متوجه شوند مدرک دانشگاهی یا معادل دانشگاهی که قاب گرفته‌اند کاربردی به جز همان قاب روی دیوار ندارد و فاقد هر گونه اعتبار قانونی و علمی است.

===================

گزارش از: فاطمه سهامی

===================

انتهای پیام/ 70058/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول